Costul de producție a bateriilor electrice va scădea atât de mult în următorii ani, încât, până în 2022, mașinile electrice ar putea deveni mai ieftine decât cele care utilizează combustibili tradiționali. Estimarea aparține experților Bloomberg New Energy Finance, citați de The Guardian.
Potrivit studiului realizat de cercetători, costul de achiziție, utilizare și întreținere al mașinilor electrice va fi mai mic decât cel al mașinilor convenționale, chiar dacă eficiența energetică a celor din urmă crește cu 3,5% anual. În prezent, doar 1% dintre vânzările de automobile sunt de automobile electrice.
În ciuda acestei realități, unul dintre analiștii Bloomberg, Salim Morsy, s-a declarat încrezător în progresul industriei mașinilor electrice:
În următorii câțiva ani, mașinile convenționale sunt cele care vor avea avantaje financiare evidente, iar de aceea nu ne așteptăm ca vânzările de mașini electrice să crească cu mai mult de 5% anual în majoritatea piețelor – cu excepția celor în care sunt puternic subvenționate. Însă, situația se va schimba radical după 2020.
Colin McKerracher, un alt analist, a explicat optimismul evaluării:
În centrul previziunilor noastre, stau analizele pe care le-am efectuat referitor la evoluția prețurilor bateriilor electrice. Costurile bateriilor litiu-ion au scăzut deja cu 65% din 2010 și până în prezent, ajungând la 350 de dolari per kWh în 2015. Ne așteptăm ca acestea să ajungă la sub 120 de dolari per kWh în 2030 și să scadă în continuare pe măsură ce apar inovații chimice.
Specialiștii estimează că, în 2040, producătorii vor vinde 41 de milioane de vehicule electrice anual. Astfel, 35% din vânzările de mașini ar fi vânzări de mașini electrice. Dacă previziunea se adeverește, ne vom scădea consumul de combustibil cu 14% și cel de electricitate – cu 8%.
Citește și:
Care e țara cu cel mai mare market share de mașini electrice și cum a obținut performanța
Dublarea vânzărilor de mașini electrice și hibride, umbrită de ascensiunea vehiculelor second hand