Sectorul transporturilor continua sa contribuie disproportional la emisiile de gaze cu efect de sera ale Europei si foloseste in continuare cele mai putin eficiente metode de punere in miscare a oamenilor si a marfurilor, se arata in raportul “Transportul la rascruce de drumuri” lansat astazi la Bruxelles, in cadrul Parlamentului European de catre Jacqueline McGlade, director executiv al Agentiei Europene pentru Protectia Mediului. VEZI RAPORT
“Stim ca tehnologie exista pentru combaterea impactului pe care sectorul transporturilor il are asupra mediului inconjurator din Europa. Cu toate acestea, multe vehicule care ies pe piata nu sunt deloc prietenoase cu mediul, iar sectorul transportarii marfurilor inca favorizeaza cele mai ineficiente mijloace de transport”, a declarat McGlade.
“Intr-o vreme in care trebuie sa ne rezolvam problemele economice si de mediu prin solutii sustenabile, trendurile in transporturi se indreapta in directia gresita si vor continua sa contribuie la poluarea aerului, la cresterea emisiilor de gaze cu efect de sera si la mai multe impacte negative asupra mediului inconjurator”, a mai spus McGlade.
Emisiile poluante au crescut cu 26%, sau 180 milioane de tone intre anii 1990 si 2006, excluzand transportul aerian si marin internationale. O crestere mai mare fata de emisiile anuale nationale din 2006 au inregistrat Belgia – 132 milioane de tone, si Romania – 157 milioane de tone.
Intre 1996 si 2006, volumul total al marfurilor transportate in UE a crescut cu 35%, sau cu 650 milioane de tone pe kilometru. Intre 1995 si 2006, achizitiile de automobile au crescut in cele 27 de state UE cu 22%, sau 52 milioane de vehicule.
Substantele poluatoare emise de vehicule sunt in scadere, insa calitatea aerului este inca o problema pentru Europa.
Foto: www.servingromania.com