Cotele scazute ale apelor Dunarii afecteaza constructia podului de la Vidin – Calafat, dintre Bulgaria si Romania, care avea deja o mare intarziere.
In sectorul romano-bulgar, Dunarea se afla la cel mai redus nivel din anul 1941. Din acest motiv, barjele care transporta utilaje si materiale nu mai pot ajunge la amplasamentul ultimului pilon al podului, informeaza agentia Novinite.
Pivotul PB12 se afla in zona romaneasca a fluviului.
Podul principal de la Vidin – Calafat va avea lungimea de 1971 de metri. Dintre cei 12 piloni ai acestuia, 8 au putut fi construiti de pe uscat, intrucat in zona bulgareasca a Dunarii exista o insula. In schimb, pentru ultimii patru pivoti, a fost obligatorie construirea de pe barje.
Un asemenea pivot are diametrul de 2 metri si inaltimea de 80 de metri.
Obiectivul trebuia finalizat acum opt ani
Realizarea podului dintre orasele Vidin si Calafat este deja intarziata, iar oficialii romani si bulgari au declarat ca responsabilitatea revine constructorului – firma spaniola FCC. Fata de estimarile initiale, momentul finalizarii constructiei a fost depasit cu aproape opt ani. La cererea acesteia, ultimul termen promis pentru inaugurare, decembrie 2011, a fost mutat in decembrie 2012.
Podul Vidin – Calafat este situat pe Coridorul 4 de transport european, care leaga orasele Dresda (Germania) si Istanbul (Turcia). Acesta va avea patru benzi rutiere (cate doua pe fiecare sens) si o cale ferata dubla.
Costul proiectului, evaluat initial la 225 de milioane de euro, a urcat pana la 300 de milioane de euro.
Romania si Bulgaria sunt unite deocamdata de un singur pod, intre Giurgiu si Ruse, inaugurat in anul 1954.
Foto: www.gti-usa.net/Vidin-Calafat-Bridge.shtml
Citeste si:
Romania si Bulgaria vor construi trei poduri peste Dunare