Zeci de vizitatori ai International Green Week, ce se desfasoara in aceste zile la Berlin, se aduna la standul romanesc pentru a degusta si cumpara Magiun de Topoloveni.
Unii dintre ei sunt familiarizati deja cu produsul, altii il descopera abia acum, imbiati de Diana Stanciulov, cea care, alaturi de mama ei, a pus bazele uneia dintre cele mai puternice si renumite marci de produse romanesti.
”Este al treilea an consecutiv in care participam la expozitie si inca din primele doua ore ale targului au venit clienti din anii trecuti sa ne intrebe de magiun. Unii au fost ingrijorati cand au vazut borcanele pentru ca au eticheta un pic schimbata si ne-au intrebat daca produsul este acelasi”, a declarat pentru Green Report Diana Stanciulov.
Intr-o germana fluenta, tanara le explica clientilor curiosi ca etichetele au fost modificate pentru a ilustra certificarile si premiile castigate in ultima vreme de magiunul de Topoloveni. De acelasi succes se bucura si dulceturile si zacusca, produs care s-a epuizat inca din a treia zi de targ.
Secretul este…pruna
In spatiul expozitional urias, cu peste 1.600 de expozanti din 57 de tari, concurenta dintre producatori este acerba si este greu sa atragi atentia clientilor. Totusi, cei care ajung sa guste magiunul, in majoritate vizitatori germani, inchid ochii si zambesc de placere.
Care e secretul? ”Secretul este…pruna. Atat”, explica zambind Diana, raspunzand la o intrebare care, recunoaste, i s-a pus de multe ori in ultima vreme.
Magiunul se face numai din prune proaspete romanesti, fara zahar, fara conservanti, fara aditivi. De aceea, produsul poate fi consumat fara probleme de la bebelusi de 6 luni, pana la persoane diabetice. Are capacitate mare antioxidanta si este bogat in fibre, ceea ce il face ideal in curele de slabire, spune Diana Stanciulov.
Exista totusi o reteta ”secreta” de preparare prin care prunele sunt fierte un timp anume la o anumita temperatura, iar apa este eliminata din fructe.
Producatorii au aceeasi grija privind calitatea ingredientelor si pastrarea retetei traditionale si in cazul zacustii. Angajatii de la Topoloveni o prepara intocmai ca pe vremea bunicii, din vinete si legume coapte in cuptor si decojite manual.
Produs ”unic” si in Europa
Putini stiu ca pana in anul 2008, de magiunul de Topoloveni se bucurau mai mult strainii, pentru ca aproximativ 98% din productie mergea la export, in Germania si Austria.
In prezent, cele doua femei din spatele marcii Topoloveni se lupta sa faca din brand-ul pe care l-au creat unul unic nu numai in Romania, ci si in Europa. In 2008, ele au inceput demersurile pentru a inscrie magiunul la Oficiul de Protectie a Produselor Traditionale care protejeaza denumirea produselor la nivel national. Lupta se da acum la Bruxelles, unde ”vom fi printre primele 1.000 de produse care beneficiaza de protectie la nivel european”, dupa cum spune Diana.
Tot la Bruxelles, magiunul a facut minuni anul trecut la International Taste & Quality Institute, unde 60 de specialisti au degustat ”in orb” produsul acordandu-i o stea.
La Berlin, alaturi de standul produselor de Topoloveni, Romania mai este reprezentanta de 15 firme ce isi prezinta produsele agroalimentare pe o suprafata de 165 de metri patrati. Vizitatorii pot degusta si cumpara miere si produse apicole, vinuri, palinca, fructe, tincturi de plante, branzeturi, conserve de legume si fructe, produse de panificatie, zacusca, magiun si dulceturi.
”Saptamana Internationala Verde” (Grune Woche), si-a deschis portile in 21 ianuarie si se va incheia in 30 ianuarie. Expozitia are o traditie indelungata si se organzieaza anual la Berlin, din 1926, aflandu-se in prezent la cea de-a 76-a editie.
Cititi si:
Romania va fi partener oficial al Germaniei la Green Week Berlin 2012
Corespondenta GR: Scandalul dioxinei zdruncina industria fermiera din Germania
”Saptamana Verde” isi deschide portile, la Berlin