Din 2012, ministrul francez al Mediului, Dezvoltari Durabile si Transporturilor, Nathalie Kosciusko-Morizet, intentioneaza sa scoata din circulatie, prin lege, peste 8 milioane de vehicule poluante din centrul celor mai mari orase din Franta si sa le inlocuiasca cu masini electrice, potrivit cotidianului „Le Parisien”.
Aceasta hotarare care vizeaza, deopotriva, interzicerea motocicletelor, a masinilor utilitare sau a camioanelor de mare tonaj va fi luata, deoarece gradul de poluare in aglomerarile urbane din Franta, in special in centru, este in crestere, a specificat ministrul francez al Mediului.
Nathalie Kosciusko-Morizet a mai spus ca „in orasele Frantei, viitorul este al masinilor electrice si al celor de dimensiuni mici, nepoluante”.
8 orase, printre care si Parisul, amendate de CE pentru poluarea aerului
Orasele din Franta, in care va intra in vigoare legea, sunt in numar de 8, si anume: Paris, Saint-Denis, Lyon, Grenoble, Clermont-Ferrand, Bordeaux, Nice si Aix-en-Provence.
Cele mai multe dintre aceste orase au fost amendate drastic, pentru poluarea aerului, de catre Comisia Europeana (CE). Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, in Franta au murit prematur 42.000 de oameni, din cauza poluarii aerului, iar, in orase, a specificat ministrul francez al Mediului, nuamarul persoanelor afectate de poluare ar putea sa ajunga la 85%.
Ministerul roman al Mediului incurajeaza masinile electrice
Si in Romania preocuparea pentru masinile electrice a inceput sa prinda contur. Ministerul Mediului pregateste o ordonanta de urgenta prin care vrea sa acorde o serie de facilitati, din partea statului, pentru cumparatorii de masini electrice, valoarea avantajelor urmand sa acopere diferenta de cost dintre un astfel de vehicul si unul normal, care, in prezent, ajunge la circa 5.000 de euro.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a avut o ieri intrevedere cu mai multi reprezentanti ai conducerii companiei Renault, subiectul discutiei reprezentandu-l modalitatea prin care statul poate incuraja cumpararea masinilor electrice in locul celor care folosesc combustibil fosil.
5.000 de euro la cumpararea unui model electric, pentru institutii
Borbely a precizat ca, in urma discutiilor, a ajuns la concluzia ca exista doua variante pentru ca statul sa stimuleze cumpararea de vehicule electrice.
Intr-o prima faza, beneficiari vor fi institutiile publice, iar facilitatile vor veni de la Fondul de Mediu in doua forme, fie prin programul Rabla, fie prin subventionare directa a unui procent de pana la un sfert din costul unei masini electrice.
"Am facut un calcul. Diferenta de pret dintre o masina electrica si una normala cu performante similare este de aproximativ 5.000 de euro si atunci ne-am gandit ca institutiile care au o masina veche pe care vor sa o caseze prin programul Rabla si in locul ei sa-si cumpere o masina electrica sa primeasca sase vouchere in loc de unul.
Prin ordonanta de urgenta vom stabili exact procedura prin care acest lucru se va putea realiza", a spus Borbely. Potrivit calculelor prezentate de Borbely diferenta de 5.000 de euro dintre pretul unei masini normale si cel al uneia electrice poate fi amortizata in circa 5 ani.
Citeste si: