Coca-Cola deschide drumul biciclistilor

Biciclistii care vor sa aiba la dispozitie piste speciale, trasate pe prima banda a carosabilului, sunt invitati sambata, 2 iunie, la un eveniment oganizat de Coca-Cola HBC Romania.

Tinerii din Bucuresti sunt invitati sa vina cu bicicletele personale si sa participe la trasarea unei piste pe traseul Piata Unirii – Piata Universitatii – Piata Romana – Bulevardul Dacia – Calea Victoriei – Splaiul Independentei – Piata Unirii.

Lungimea traseului va fi de circa 6 kilometri.

Pentru marcarea pistei, participantii vor folosi vopsea verde, non-toxica, pusa la dispozitie de organizatori. Vopseaua va fi transportata in PET-uri de Coca-Cola, care vor fi legate de cadrul bicicletelor.

“Vopseaua este tip acuarela, biodegradabila. Ea nu va ramane pe carosabil, pentru ca va fi spalata de prima ploaie. Actiunea noastra are un caracter simbolic”, a explicat, pentru Green Report, Hana Ciobanu, senior project manager.

Ciclistii vor porni pe traseu sambata la ora 11, din fata magazinului Unirea. Ideea mutarii pistelor pentru biciclete – acolo unde ele exista – de pe trotuar pe prima banda a partii carosabile nu este noua, fiind sustinuta mai ales de ciclistii experimentati. Acestia aduc drept argumente viteza mai mare de deplasare, posibila pe partea carosabila, precum si statutul bicicletei – acela de mijloc de transport.

Organizatorii actiunii de sambata au pregatit evenimentul si printr-un tur de proba, realizat acum cateva zile, pe bicicleta, pe acelasi traseu, cronometrand timpul necesar parcurgerii acestuia. Rezultatul testului a fost concludent: “biciclistul de strada” a parcurs traseul intr-un timp de trei ori mai scurt decat “biciclistul de trotuar”.

Evenimentul programat sambata face parte din programul RE concept – platforma de responsabilitate sociala a Coca-Cola Hellenic Romania.

Un sustinator constant al ciclismului si al programului de infiintare a pistelor pentru biciclete este vedeta de televiziune Cabral Ibacka. El a declarat pentru Green Report ca se deplaseaza zilnic pe bicicleta, intre Bucuresti si Buftea, asumandu-si toate riscurile. "Infrastructura nu te ajuta. Toti primarii au raportat tone de kilometri de piste, dar daca mergi pe ele ori iti rupi mana, ori iti rupi gatul, ori iti rupi bicla, iar in final oricum trebuie sa te opresti din cauza unei masini parcate pe pista”, spune Cabral.

Comentariile tale pot fi postate aici

Mihai Diac

Citeste si:

Coca-Cola servita de roboti
 

spot_img

Ultimele știri