Sorin Oprescu vrea mulți bicicliști și mașini electrice în București

Pentru Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, managementul mobilității presupune construirea pistelor de biciclete, culoare unice pentru transportul în comun, mai multe tramvaie, dar și reducerea substanțială a numărului de vehicule ce intră și ies zilnic din București, cu consecințe foarte importante în ceea ce privește mobilitatea și mediul.

În plus, Primăria Municipiului București (PMB) a demarat un proiect-pilot, destinat primei stații de alimentare a vehiculelor electrice (VE),  pe Bulevardul Unirii. Vestea bună pe care primarul Capitalei o dă bicicliștilor constă în demararea, la finalul acestui an, a lucrărilor pentru pistele de bicicleta de pe axele N-V și E-V ale Capitalei.

Interviu realizat de Mihaela Pavnutescu
și Cosmin Zaharia

Ce înseamnă managementul
mobilității pentru PMB?

Managementul mobilității, din punctul de vedere al Primăriei Capitalei, presupune construirea pistelor de biciclete, culoare unice pentru transportul în comun sau mărirea rețelei de tramvaie.

Ce strategie aplică PMB
pentru optimizarea nivelului de mobilitate?

Pentru a îmbunătăți nivelul de mobilitate atât în interiorul Municipiului București, cât și în zona sa de influență în transport, PMB  dezvoltă o strategie ce cuprinde mai multe proiecte capabile să conducă atât la creșterea gradului de mobilitate, cât și la reducerea congestiilor în trafic și a poluării orașului. În cadrul acestei strategii, se află in derulare un proiect de reorganizare a circulației în zona centrală a Bucureștiului, prin utilizarea sensurilor unice, realizarea de benzi de rulare dedicate transportului public și vehiculelor de intervenție, mărirea spațiului alocat pietonilor și bicicliștilor, precum și aplicarea unei politici în ceea ce privește parcările.

Ce presupune extinderea
Public Transport Management (PTM)?
În același timp, se are în vedere extinderea sistemului de management al transportului public (PTM – Public Transport Management) de la 300 vehicule RATB, în prezent, la întreaga capacitate a RATB (2.000 vehicule), precum și dezvoltarea sistemului de informare a călătorilor în vehicule și în stații, dar și a altor sisteme conexe. De asemenea, se are în vedere modernizarea și dezvoltarea infrastructurii de transport public electric,  tramvai, troleibuz, și realizarea de terminale multimodale în care să fie incluse și parcări de tip Park&Ride (Pantelimon, Liviu Rebreanu, Aerogării).

Ce ne puteți spune
despre Grupul de lucru pentru mobilitate?
În ceea ce privește zona de influență în transport a Municipiului București, în cadrul Grupului de lucru pentru mobilitate, constituit la nivelul Municipiului București, prin Dispoziție de Primar General, dorim realizarea unei strategii privind dezvoltarea transportului public în zona de influență în transport a Municipiului București, (zonă situată pe aproximativ 100 kilometri), prin utilizarea, cu precădere, a rețelei de cale ferată, existentă prin utilizarea transportului cu trenuri regionale. Va fi dezvoltat în continuare sistemul de managementul traficului pe toate intersecțiile din București și din zona adiacentă, cu toate subsistemele acestuia. Acest sistem urmează a fi integrat atât cu sistemul de transport public din Municipiul Bucuresti, cât și cu celelalte moduri de transport din regiune (autobuze, biciclete etc). Ne dorim să reducem substanțial numărul de vehicule ce intra și ies zilnic din București, cu consecințe foarte importante în ceea ce privește mobilitatea și mediul.

Când vor începe lucrările
pentru pistele de biciclete pe axele N-V și E-V?

Ne dorim ca lucrările pentru pistele de bicicleta de pe axele N-V si E-V ale Capitalei să înceapă spre finalul acestui an.

Când vom circula, zilnic,
cu vehicule electrice pe străzile Bucureștiului?

În aproape toate marile capitale se pune problema realizării unei flote de mașini ecologice, în special pentru transportul urban. Primăria Municipiului Bucuresti dorește și susține promovarea unui astfel de transport cu consecințe benefice pentru calitatea mediului din Municipiul București. Am demarat un proiect-pilot privind realizarea primei stații de alimentare a vehiculelor electrice destinate transportului public sau privat pe Bulevardul Unirii. Această stație va fi realizată în cadrul unui parteneriat public privat prin care investitorul va suporta costurile de realizare a acesteia, iar Municipalitatea va pune la dispoziție, într-o parcare publică, amplasamentul  pentru realizarea acesteia, dar pentru a exista o atractivitate a investitorilor pentru această stație e necesar ca bucureștenii sa opteze, din ce în ce mai mult, pentru utilizarea acestor vehicule electrice.

Câți bani ar putea
să aloce PMB acestui obiectiv?

Încercăm să dezvoltăm acest proiect în parteneriat public-privat. Municipalitatea ar putea pune la dispoziție terenul.

Ce măsuri ia PMB pentru reducerea
noxelor generate, în special, de traficul rutier?

Legat de reducerea noxelor generate în special de traficul rutier, Primăria Municipiului București promovează din ce în ce mai mult transportul alternativ, transportul public pentru o mai bună integrare și realizare a unei infrastructuri care să ofere condiții mai bune de confort pentru călători (benzi de rulare dedicate transportului public, modernizarea infrastructurii de tramvai, menținerea parcului auto la un nivel ridicat). Reducerea traficului în zona central, prin realizarea de infrastructuri care să prioritizeze circulația pe inelele de circulatie ale Bucureștiului (realizarea inelului interior, realizarea de pasaje denivelate pe inelul principal, închiderea inelului median) și aplicarea unor politici restrictive în ceea ce privește tranzitarea centrului orașului și politica de parcare.

spot_img

Ultimele știri