Ultima campanie publicitara Shell reprezinta inca o mostra de greenwashing, sustin criticii companiei petroliere, informeaza Environmental Leader.
Campania, pusa la punct de JWT, foloseste o diagrama reprezentand un creier in care se gasesc numai surse de combustibili regenerabili. Criticii au intervenit pretextand ca in ciuda a ceea ce vrea sa sugereze prin reclama, Shell a dat inapoi in termeni de folosire a energiilor verzi.
JWT afirma ca acuzatiile de greenwashing privind ultima campanie Shell sunt nedrepte.
Greenpeace sustine ca Shell incearca sa ascunda faptul ca retrage parte din fondurile pentru proiecte de energii alternative pentru a extrage mai mult petrol din Canada.
In august 2008, Shell a fost acuzata de Autoritatea pentru Standarde in Publicitate din Marea Britanie pe motivul ca ar fi promovat initiative pe care nu le-a sustinut, cum ar fi faptul ca cele doua proiecte petroliere din Canada si SUA ar fi folosit forme sustenabile de energie.
Anul trecut Shell a mai primit astfel de acuzatii si din partea Friends of the Earth Europe, care a adresat plangeri autoritatilor de reglementare a publicitatii din Belgia, Olanda si Marea Britanie.
Potrivit Autoritatii privind Standardele in Publicitate ASA din SUA, 94 dintre reclamele cu continut ecologic primesc acuzatii privind nerespectarea standardelor publicitare.