SEAT a prezentat marti ministrului spaniol al Industriei, Turismului si Comertului, Miguel Sebastian, un prototip de automobil electric la care lucreaza in prezent producatorul spaniol. Proiectul SEAT are ca obiect un model Leon Twin Drive Ecomotive cu propulsor electric, echipat cu o baterie cu litiu-ion pentru trasee urbane, conectat ingenios la un motor intern cu ardere cu nivel optim de consum in mediul interurban.
Compania SEAT a fost reprezentata de Francisco Garcia Sanz, membru al colegiului director al Volkswagen si presedinte al consiliului de administratie SEAT, precum si de Erich Schmitt, presedintele SEAT.
Garcia Sanz a subliniat necesitatea implicarii tuturor structurilor interesate pentru garantarea viitorului dezvoltarii durabile. “Tehnologia de produs in sine nu reprezinta o garantie a succesului. Implicarea companiilor din sectorul energiei electrice, precum si sustinerea clara din partea autoritatilor administrative prezinta o importanta decisiva pentru garantarea mobilitatii si a autonomiei utilizatorilor”, a declarat acesta.
Planul, care se va derula pana in anul 2014, are ca obiect studierea si promovarea tehnologiei de propulsie hibrid „plug-in”, cu renuntarea treptata la utilizarea motoarelor cu combustie interna, precum si cu lansarea pe piata a modelelor SEAT cu un consum foarte redus de carburant si emisii de dioxid de carbon (CO2).
Proiectul SEAT Leon Twin Drive Ecomotive
Primul prototip de autovehicul cu propulsor electric realizat de producatorul spaniol de automobile are la baza un model Leon care inlocuieste motorul traditional cu combustie cu unul electric. Au fost modificate si alte elemente, cum ar fi cutia de viteze, servofrana, sistemele de incalzire si racire, precum si o mare parte a componentelor electronice. Motorul este alimentat de un set de baterii litiu-ion, amplasate in sectiunea posterioara a autovehiculului, asigurand o putere permanenta de 35 kW si o viteza de 100 km/h.
Acest prototip va permite inginerilor de la Centrul Tehnic SEAT sa studieze caracteristicile specifice sistemelor electrice de propulsie. Mai mult decat atat, el va identifica modalitatile de remediere pentru unul dintre cele mai mari dezavantaje – necesitatea frecventa de reincarcare a bateriei si autonomia de deplasare, care, in cazul acestui prototip, este de 50 km.
Proiectul „Twin Drive Ecomotive” reprezinta prima etapa a procesului de productie a unui automobil propulsat in proportie de 100% cu ajutorul energiei electrice. „Twin Drive Ecomotive” vizeaza proiectarea unui model hibrid care imbina tehnologiile gamei de modele SEAT Ecomotive cu avantajele oferite de sistemele electrice de propulsie.
Astfel se va obtine atat o reducere semnificativa a emisiilor de CO2, cat si o autonomie si performante remarcabile. Prin gama Ecomotive, SEAT ofera clientilor sai modelele Ibiza Ecomotive cu emisii de CO2 de 98g/km, Leon Ecomotive (119 g/km) si Alhambra Ecomotive (159 g/km). Modelele SEAT Ibiza si Alhambra sunt automobilele cu cel mai redus nivel de emisii la clasele din care fac parte.