Volkswagen AG și autoritățile americane au ajuns la o înțelegere conform căreia compania ar urma să răscumpere 500.000 de mașini care aveau instalate software-ul de falsificare a emisiilor care a generat scandalul Dieselgate. Informația aparține unor surse citate de Reuters, însă, deocamdată, nu a fost confirmată în mod oficial.
Proprietarii care vor putea renunța la mașinile cu probleme, primindu-și banii înapoi, sunt cei care și-au cumpărat începând cu anul 2009 o versiune diesel a modelelor de 2l (Jetta sedan, Golf compact și Audi A3). Angajamentul nu include și răscumpărarea celor 80.000 de mașini cu motorizare de 3l (modelele SUV marca Audi și Porsche).
În plus, se pare că Volkswagen ar urma să înființeze un fond de 1 miliard de dolari pentru compensarea proprietarilor care doresc să își vândă sau să își repare mașinile. De asemenea, va suporta și costurile reparațiilor. Deocamdată, nu este însă clar cât ar urma să primească fiecare cumpărător. Totuși, aceștia vor avea la dispoziție 2 ani pentru a se gândi dacă vor să își vândă sau să își repare mașinile.
Potrivit surselor citate, nu se știe dacă Volkswagen va avea voie să re-vândă mașinile răscumpărate. În ciuda necunoscutelor, discuțiile purtate de companie au condus la creșterea cu 6% a valorii acțiunilor Volkswagen la bursă.
Măsurile României în scandalul Dieselgate
Dacă planurile anunțate deocamdată pe surse vor fi puse în aplicare, este de așteptat ca și statele europene să ceară măsuri similare de compensare a cumpărătorilor.
După izbucnirea scandalului Dieselgate, autoritățile române au creat un grup de lucru, în cadrul căruia au început să discute despre solicitările României cu privire la acesta. Noul ministru, Cristiana Pașca-Palmer, anunța la începutul acestui an că vor fi reluate discuțiile din grupul de lucru, astfel încât cumpărătorii români și statul să își recupereze pagubele.
Citește și:
Volkswagen Dieselgate: Ministerul Mediului va reactiva grupul de lucru pentru recuperarea pagubelor