Principalul motiv invocat de femeile din Romania pentru faptul ca nu mananca sanatos este lipsa de timp, releva un studiu realizat de Unilever Food Solutions.
La randul lor, barbatii romani recunosc faptul ca nu au un program fix al meselor.
Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions. La sondaj au raspuns 300 de persoane, din Bucuresti, cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana.
Femeile recunosc faptul ca, din lipsa de timp, iau masa in sistem fast-food si afirma ca, in general, produsele alimentare de pe piata sunt nesanatoase. Aceasta ultima remarca o fac si barbatii. 71 la suta dintre femei si 52 la suta dintre barbati ar dori sa aiba in meniul de la restaurant mai mult optiuni sanatoase.
Romanii prefera carnea de pui
Intrebati care sunt felurile care par gustoase, 85 la suta dintre femei si 76 la suta dintre barbati le-au indicat pe cele din carne de pui. Pe urmatoarele locuri in preferintele femeilor sunt meniurile cu legume si cu peste – recunoscute ca fiind mai sanatoase.
In schimb, imediat dupa carnea de pui, barbatii romani ar alege meniurile cu carne de porc sau, eventual, cu carne de vita.
„Cand vine vorba de mancare sanatoasa, era de asteptat sa apara diferente intre gusturile femeilor si cele ale barbatilor. Din studiu a rezultat insa ca domnii sunt mai usor de sedus decat doamnele: pusi in fata a doua descrieri ale aceluiasi fel de mancare, barbatii au fost atrasi de prezentarea apetisanta intr-un numar mai mare decat femeile”, spune Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions.
Intrebati ce ar trebui sa contina o masa sanatoasa, respondentii de sex feminin au mentionat indicat continutul scazut de carbohidrati si cantitatea de legume. Cei mai multi dintre barbati au declarat ca este importanta metoda de preparare (la gratar sau la abur).
Unilever Food Solutions (UFS) este divizia specializata de solutii gastronomice a companiei Unilever. Recomandarile UFS se adreseaza specialistilor in alimentatie si bucatarilor din 74 de tari, oferind ingrediente si servicii profesionale. Ingredientele pot salva timp pretios in bucatarie, fara sa compromita gustul si calitatea preparatelor. Portofoliul din Romania cuprinde cateva dintre cele mai cunoscute branduri globale, precum Knorr, Lipton si Hellmann’s.
Divizia Unilever Food Solutions este prezenta in industria gastronomica din anul 1880, iar in present are 4700 de angajati – inclusiv cea mai mare echipa interna de bucatari din intreaga industrie.
Foto: stickyegg.com