România se alătură și în acest an unui angajament global pentru un viitor fără plastic

România se alătură și în 2024 unui angajament global pentru un viitor fără plastic, Plastic Free July. Milioane de oameni din întreaga lume se angajează să reducă utilizarea plasticului pentru a proteja planeta în luna iulie.

1 iulie este startul campaniei anuale Plastic Free July, o inițiativă globală care își propune să reducă semnificativ utilizarea plasticului de unică folosință și să promoveze alternative durabile. De 13 ani, oameni din peste 190 de țări se unesc într-un efort global pentru 31 de zile de a înlocui paharele de unică folosință, sticlele de plastic și foliile de plastic alimentare.

În 2024, campania Plastic Free July este comunicată de Green PR Global în România pentru că este necesar ca acțiunile globale să fie prezente și în țara noastră, să se schimbe obiceiurile populației și să se genereze acțiuni de impact pentru planetă. În 2023, s-au alăturat peste 89 de milioane de participanți în cadrul campaniei globale Plastic Free July , care au evitat o cantitate masivă de 240 de milioane de kilograme de deșeuri din plastic. Potrivit Programului Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP), aproximativ 36% din tot plasticul produs este utilizat în ambalaje, inclusiv produse din plastic de unică folosință pentru containere de alimente și băuturi, iar aproximativ 85% din acestea ajung la gropile de gunoi. Pe măsură ce negocierile pentru tratatul ONU privind plasticul se apropie de etapele finale, un sondaj recent a constatat că aproape nouă din zece persoane sunt în favoarea unor reguli globale care să interzică plasticul.

„Știm că eforturile de reciclare și curățare nu sunt suficiente pentru a opri creșterea cantității de poluare cu plastic care ajunge la gropile de gunoi, în mediu și, în cele din urmă, în oceanele lumii. Trebuie să închidem robinetul de plastic acum, iar Plastic Free July este ocazia perfectă pentru ca toată lumea să se implice. În această acțiune globală este vorba de angajamentul de a evita unul dintre cele „Top 3”produse de plastic de unică folosință sau alt articol de plastic care dăunează planetei.  Scopul principal este ca fiecare dintre noi să se implice în această campanie pentru că există atât de multe alegeri sustenabile”, a declarat Rebecca Prince-Ruiz, director executiv al Plastic Free Foundation.

În ultimii 13 ani, provocarea Plastic Free July coordonată de Fundația Plastic Free July a activat o mișcare socială globală de oameni dedicați schimbării. Numai în ultimii 5 ani, participanții au evitat 10 miliarde de kilograme de deșeuri menajere, mai mult decât unele dintre cele mai mari eforturi de curățare din lume combinate.

„Analizez de mulți ani această campanie care se desfășoară la nivel global și mă bucur că putem comunica despre această inițiativă în 2024, în România ca o echipă. Este responsabilitatea mea ca antreprenor și specialist în comunicare sustenabilă să mă preocupe campaniile globale din lume, care necesită acțiuni colective ce unesc inițiativele din țara noastră. Prin dedicarea și angajamentul față de această cauză, sper să putem face o diferență în lume și să avem impact de durată. Evitarea deșeurilor, care începe cu reducerea utilizării produselor din plastic de unică folosință, este esențială pentru a face față acestei crize. Deși se crede că efortul este prea mic, impactul uimitor al Plastic Free July arată că pașii mici pot face o mare diferență. Atunci când companiile, brandurile, ONG-urile, antreprenorii, tinerii și toți oamenii din lume își iau angajamentul de a refuza plasticul de unică folosință, acest obicei de 31 de zile determină schimbări și se simt inspirați să fie altfel pentru binele planetei și al generațiilor următoare”, a precizat Mădălina Sandu, fondator și CEO Green PR Global.

Mesajul din acest an al Plastic Free July comunicat în România este de a reasigura oamenii că nu este vorba despre a fi perfecți, ci pur și simplu să înlocuiești un articol de plastic de unică folosință pe care să-l eviți în luna iulie și să încerci o alternativă sustenabilă. Știm că atunci când oamenii participă pentru o lună la o acțiune, se vor crea noi obiceiuri. De la gospodării din întreaga lume la grupuri comunitare din Australia, școli din Nepal, cafenele din Noua Zeelandă, birouri corporative din Europa, consilii locale din Africa și guvernatori din SUA, milioane de oameni își reduc deșeurile de plastic. Prin creșterea acestei comunități, lucrând împreună și sprijinindu-ne reciproc pentru a face o schimbare, știm că putem continua să ajutăm la închiderea robinetului de plastic.

Plastic Free July este o mișcare socială globală care oprește aproximativ 300 de milioane de kilograme de plastic de a polua lumea în fiecare an. Plastic Free Foundation este o organizație mică non-profit dedicată încheierii deșeurilor globale de plastic. Pe lângă sprijinirea și extinderea mișcării globale, prin sondaje de opinie publică, Plastic Free July aduce vocile cetățenilor la tratatul global privind plasticul, aflat în prezent în negociere.

spot_img

Ultimele știri