România pedalează. Cu cât au crescut vânzările de biciclete în 2015

Românii au cumpărat anul acesta biciclete cu până la 60% mai mult față de 2014. Cu toate că, pentru anul viitor, se așteaptă evoluții similare, managerii magazinelor de specialitate se tem că lipsa infrastructurii și evoluția raportului euro-dolar ar putea influența negativ piața.

09_10_biciclete

 

Mai mulți reprezentanți ai magazinelor de biciclete din țară au declarat, pentru Green Report, că, în ciuda încasărilor din acest an, suntem încă departe de Europa unde mersul pe două roți este un lucru firesc, nu izolat.

Magazinul de biciclete Sprint Bike a vândut anul acesta cu 60% mai multe biciclete, componente și accesorii, în raport cu anul trecut. Creșterea s-a reflectat și în cifra de afaceri, care s-a majorat tot cu 60%. Şi vânzările La Bicla Loca au crescut, dar cu un procent mai mic, 30%. Pegas și Biciclop și-au dublat vânzările, iar reprezentanții magazinelor se așteaptă să continue pe același trend și anul viitor.

Creșterile înregistrate sunt însă raportate la vânzările din 2014, an în care piața a stagnat. 

Cumpărătorii, dispuși să dea mai mult pentru calitate

Sergiu Văduva, Manager Sprint Bike, ne-a declarat că, în ultimii 4-5 ani, consumatorii au început să se orienteze către biciclete și componente de calitate: „Sunt din ce în ce mai mulți cei dispuși să investească peste 1.500 de lei într-o bicicletă. Acest lucru se datorează promovării din mass-media și creșterii numărului de competiții.

Mihai Bădița, Manager La Bicla Loca, a confirmat tendința: „În acest sezon, cele mai vândute biciclete se încadrează în intervalul 2.500-3.000 de lei. În anii trecuți, cei mai mulți consumatori erau dispuși să plătească între 1.500 și 2.500 de lei.

Şi Andrei Boțescu, manager Pegas, a remarcat schimbarea de preferințe a consumatorilor: „Clienții cer biciclete și accesorii de mai bună calitate. Se dau game mai scumpe.”

Motivul schimbării preferințelor îl reprezintă calitatea slabă a bicicletelor ieftine. Sorin Kertesz, Manager Biciclop, ne-a explicat ce se întâmplă pe piață:

Lumea începe să acumuleze experiență. Oamenii își iau la început biciclete ieftine, văd că au probleme cu ele, apoi încep să le aprecieze pe cele mai scumpe, de o mai bună calitate. Retailerii încearcă să se adapteze și au început să vândă, pe lângă brandurile ieftine, sub-branduri de calitate.

Raportul euro-dolar ar putea genera o creștere de prețuri

Pe piața bicicletelor, prețurile depind de raportul euro-dolar. Aceasta se întâmplă deoarece majoritatea bicicletelor, a componentelor și a accesoriilor sunt produse în Asia, unde furnizorii operează în dolari. Conform managerilor magazinelor de biciclete, creșterea recentă a dolarului s-ar putea reflecta anul viitor în prețurile produselor.

Aceștia sunt însă optimiști. Sergiu Văduva se așteaptă ca prețul mediu să scadă, dar vânzările să rămână aceleași, iar Andrei Boțescu speră că va putea menține prețurile din 2015.

Lipsa infrastructurii rămâne cea mai mare problemă

Întrebați ce ar putea stimula dezvoltarea pieței, managerii celor 4 magazine au răspuns în unanimitate că au nevoie de investiții în infrastructură.

Sergiu Văduva consideră că: „Trebuie să putem traversa Bucureștiul pe bicicletă, dintr-un capăt în altul, în siguranță. Altfel, bicicleta nu va fi privită ca un mijloc de transport, ci ca un hobby.

Mihai Bădița a oferit și o soluție care nu necesită mari investiții:

În București, nu există piste de bibiclete viabile. Ce s-a făcut pe trotuare este o mare măgărie, iar în trafic nu există condiții. Soluții există: se poate da o lege care să spună că bicicliștii au prioritate pe o suprafață de 1,5 metri de la trotuar. Nu este nevoie de dungi sau borduri. Este însă nevoie de voință.

Cei mai cunoscuți producători de biciclete și cele mai importante magazine din România se vor afla, în acest week-end, la Bike Fest, în Parcul Izvor din București. BikeFest Expo aduce, pentru participanții la eveniment, super oferte la biciclete și accesorii.

 

Citește și:

Ce biciclete se fură în România

Tinerii profesioniști susțin promovarea bicicletei ca mijloc de transport în oraș

spot_img

Ultimele știri