Romania libera, Transilvania: Rombat se orienteaza catre energia regenerabila

Compania Rombat, cel mai mare producator de baterii auto din Romania, a anuntat pentru anul 2009 investitii de peste 10 milioane de euro, ce vor fi directionate catre cresterea capacitatii de productie si a capacitatii de recuperare a plumbului din bateriile uzate, transformate in deseuri. Totodata, societatea intentioneaza sa opereze intr-un domeniu nou, cel de productie de energie electrica din surse regenerabile prin intermediul unor microhidrocentrale.

Rombat a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 53,9 milioane de euro, in crestere cu 11% comparativ cu rezultatele anului anterior. Profitul realizat de Rombat in anul 2008 a fost de 5,6 milioane de euro, in crestere cu 21% comparativ cu indicatorul anului 2007. Strategia companiei pentru anul 2008 a vizat extinderea prezentei la nivel national, prin deschiderea unor centre de distributie in Ramnicu Valcea, Deva, Iasi, Brasov si Craiova. Investitia este de doua milioane de euro. Vanzarile anului 2008 au fost, in unitati, cu 19.8% mai mari fata de rezultatele anului 2007. In ceea ce priveste piata de desfacere, livrarile au stat sub semnul cresterii ponderii pietelor de export, de la 39,5% cat reprezentau in anul 2007, la 50,9%. "In conditiile scaderii cererii pe piata echipamentelor originale, vom continua sa crestem livrarile la export. In prezent, avem contacte comerciale pe pietele din Franta, Spania, Portugalia, Italia, Grecia si Republica Moldova" a declarat directorul general al companiei Rombat, Ioan Repede.

Inainte de declansarea crizei economice, conducerea Rombat Bistrita avea ca tinta o cifra de afaceri de 87 de milioane de euro. Acum, insa, aceasta cifra a fost revizuita. Conducerea companiei s-ar multumi sa aiba macar doua treimi din aceasta cifra, in conditiile in care piata auto s-a prabusit. Cel mai important client al Rombat, grupul Dacia-Renault, se confrunta cu probleme mari si a fost nevoit sa reduca productia la cote dramatice. O parte dintre angajatii grupului auto francez de pe platforma industriala din judetul Arges ar urma sa fie trimisi in somaj. In consecinta, comenzile pentru Rombat au scazut, la randul lor. Exista si asa-numita piata secundara. Tot din cauza crizei, tot mai multi proprietari de masini vor prefera bateriile fabricate in Bistrita, pentru ca ele sunt mai ieftine decat cele de import, asa ca Rombat are toate sansele sa ramana pe linia de plutire, spun surse sindicale.
 

spot_img

Ultimele știri