Elena Udrea, ministrul turismului, le-a promis, zilele trecute, autoritatilor din judetul Tulcea ca va realiza un film de promovare a Deltei Dunarii si a altor zone de interes turistic din nordul Dobrogei. Aceasta initiativa, pe care Elena Udrea ar urma sa o materializeze in cel mult doua saptamani, este inutila, pentru ca in ultimii ani s-au mai realizat inca doua astfel de filme de catre firme profesioniste.
Ultimul film de acest fel a costat peste un milion de euro, banii fiind atrasi de la Uninunea Europena. Filmul respectiv, realizat de Consiliul Judetean (CJ) Tulcea, a fost prezentat la ultimul targ international de turism care a avut loc in Germania. Surprinzator este ca la respectivul targ de turism a participat si ministrul Elena Udrea, care a laudat filmul promovare a frumusetilor turistice ale Deltei Dunarii.
In urma cu un deceniu, si Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD) a realizat o pelicula de promovare a Deltei, la comanda fostului guvernator Andrei Svoronos. Realizarea a apartinut unei firme din Canada. ARBDD a platit canadienilor pentru acest film aproape un milion de dolari, iar banii au fost alocati de Banca Mondiala, in cadrul unui program international de protejare ecologica a Deltei Dunarii.
Afacerile pe care fostul guvernator Svoronos le-a facut cu canadienii privind realizarea filmului de promovare a Deltei si achizitionarea de la aceeasi firma a unor motoare de barci au facut obiectul unei anchete penale. Desi Svoronos a fost trimis in judecata de procurori pentru aceste achizitii si pentru cumpararea unor apartamente in Tulcea si in Sulina, instanta l-a gasit nevinovat pe fostul guvernator.
Si in privinta filmului realizat recent de CJ Tulcea exista suspiciuni ca acesta ar fi costat prea multi bani. Octavian Motoc, director in cadrul CJ Tulcea, a declarat ca filmul s-a realizat in urma unei licitatii, iar cei care l-au realizat au oferit pretul cel mai mic.
Scurtmetraj vs Oscar
"Slumdog Millionaire", castigatorul celor mai multe premii Oscar de anul acesta, a avut un buget de 15 milioane de dolari, adica 11,5 milioane euro, in conditiile in care este vorba despre un lungmetraj de aproape 100 de minute. CJ Tulcea a platit peste un milion de euro pentru un scurtmetraj de promovare a Deltei.