Romania CSR Index 2018: Nivelul de transparență al companiilor este în continuare scăzut

Deși se constată un interes crescut privind dezvoltarea durabilă, nivelul de transparență al companiilor este în continuare scăzut, potrivit celei de-a treia ediții a studiului „Romania CSR Index 2018”, lansat de  The Azores Sustainability & CSR Services.

Rezultatele de anul acesta arată un interes ușor crescut față de anul trecut, însă în continuare nivelul de transparență este scăzut, de exemplu aproape 40% dintre companii nu au publicat nicio informație despre impactul social sau de mediu pentru anul 2016.

Cele mai multe informații publicate sunt din categoriile “Investiții în comunitate”  și “Impact economic” , în special datorită programelor de educație prin care companiile contribuie la dezvoltarea comunităților.

Guvernanța corporativă reprezintă o principală provocare pentru companiile românești și necesită îmbunătățiri majore, în special în ceea ce privește calitatea raportării în engleză și a politicii de remunerare”, a declatat Darren Willman, Corporate Governance Research Manager, Sustainalytics.

La polul opus sunt companiile cu rezultate excelente, care acordă și mai mult interes informațiilor non-financiare. Spre deosebire de anul trecut, când o singură companie a avut peste 90 de puncte în Romania CSR Index, anul acesta sunt 6 companii care au depășit pragul de 90 de puncte.

Sustenabilitatea nu este un hobby, ci este parte din strategia grupului nostru, Coca-Cola HBC (…) Investitorii se uită din ce în ce mai mult la modul în care faci business, nu doar la câți bani ai, astfel că raportarea non-financiară este la fel de importantă, poate mai importanta uneori decât cea financiară, dacă arăți că ești în stare să gândești pe termen lung”, a explicat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.

În ansamblu, se observă o îmbunătățire a informațiilor despre dezvoltarea durabila în companii, în sensul că acestea cuprind mai mulți parametri de măsurare și mai multe obiective de sustenabilitate.

Referitor la campaniile de CSR, tendința este de a acorda mai multă atenție proiectelor care sunt corelate cu strategia de business și cu industria din care fac parte companiile. În plus, un numar tot mai mare de companii își asumă mai multă responsabilitate cu privire la tradițiile și cultura românească, iar numărul acestor proiecte a crescut.

Cel mai eficient mod de a creste încrederea este prin educație, iar educația financiară este principala direcție de CSR a companiei noastre – avem programe variate, de la grădinițe până la adulți. Foarte interesant, 45% dintre români consideră că băncile și bancherii trebuie să îi educe financiar; de aceea, în România, adulții sunt o prioritate pentru cursurile de educație financiară. Încrederea se câștigă atunci când înțelegem nevoile și nivelul real al celor cu care vorbim!”, adaugă Nicoleta Deliu, Head of Corporate Communications and Community Affairs, Banca Comercială Română

[box type=”success” ]

Rezultatele studiului Romania CSR Index 2018, companiile cu cel mai bun punctaj:

Gold Level:

  • Coca-Cola HBC – 94 puncte,
  • Kaufland România – 94 puncte,
  • Raifeissen Bank – 92 puncte,
  • OMV Petrom – 91 puncte,
  • CEZ România – 91 puncte,
  • Telekom România – 90 puncte

Silver Level:

  • Lidl – 79 puncte,
  • GSK – 78 puncte,
  • Ursus Breweries – 72 de puncte

Bronze Level:

  • Siveco – 65 puncte,
  • Azomureș – 58 puncte,
  • Grupul Electrica – 56 puncte

[/box]

spot_img

Ultimele știri