Ridesharing-ul reduce blocajele în trafic și poluarea

Mijloacele de transport partajate (ridesharing) reduc semnificativ blocajele în trafic, cererea de locuri de parcare și emisiile de dioxid de carbon, conform unui studiu International Transport Forum (ITF). În trei ani, Bucureștiul ar putea avea un serviciu privat de shared taxi.

ridesharing
Dacă am alege să ne deplasăm prin ridesharing, blocajele din trafic ar putea deveni istorie

Autorii studiului ITF au investigat oportunitatea înlocuirii mijloacelor de transport urban existente cu un sistem de taxi partajat disponibil la cerere în aria metropolitană a orașului Helsinki, Finlanda. Deplasările realizate cu autoturismul personal, taxiul sau autobuzul ar putea fi înlocuite cu taxiuri utilizate în regim de ridesharing.

Fiecare taxi ar putea transporta până la 6 persoane care au o destinație comună. Comenzile s-ar face cu o jumătate de oră înainte, iar mașina ar veni să te ia de la colțul străzii ori chiar de la ușa casei.

Ridesharing înseamnă reducerea numărului de mașini cu 96%

Transportul partajat ar putea înlocui mijloacele de transport în comun care circulă după un program fix indiferent de cerere, ca și taxiurile și autoturismele personale care circulă cu numai 1-2 pasageri. Astfel s-ar reduce foarte mult numărul de mașini, traficul s-ar fluidiza și cererea de locuri de parcare s-ar diminua.

Rezultatele studiului sunt promițătoare. Cu un sistem de transport partajat, toate deplasările din aria metropolitană a orașului Helsinki ar putea fi realizate cu numai 4% din efectivul de mașini existente!

În acest scenariu, blocajele în trafic ar scădea cu 37%, iar emisiile de dioxid de carbon ar fi și ele reduse cu 34%.

Doar 4% dintre călătoriile urbane sunt partajate

Succesul ridesharing-ului la nivel global va depinde în mare măsură de calitatea serviciilor oferite și de accesibilitatea sa ca preț.

Conform unui studiu al Forumului Internaţional de Transport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, mașinile autonome (fără șofer) folosite în regim de ridesharing ar putea reduce numărul autoturismelor din lume cu 90%.

Dar ridesharing-ul este abia la început. Mașinile autonome nu sunt deocamdată disponibile în toate centrele urbane. Publicul nu este nici el pregătit să renunțe la mașinile personale.

În prezent, conform Morgan Stanley, ridesharingul reprezintă numai 4% din distanțele parcurse cu mașina la nivel global. Până în 2030, acest procentaj ar putea urca până la 30%.

Bucureștiul ar putea avea uberPOOL în trei ani

Pe termen lung, viitorul mobilității urbane va fi 100% digital, electric și shared. “ afirmă Alexandra Corolea, UBER Romania.

În prezent, București este cel mai congestionat oraș din Europa. Mijloacele de transport public din capitală nu pot fi rezervate prin comandă online, iar serviciile de taxi nu încurajează călătoriile shared.

Alexandra Corolea, reprezentant UBER Romania spune că până în 2020 capitala ar putea avea uberPOOL, serviciul privat ce conectează până la 4-5 oameni care merg în aceeași direcție și le permite să împartă costurile călătoriei. În prezent, uberPOOL este disponibil în 29 de orașe ale lumii, printre care San Francisco, Londra sau Paris.

UberPOOL este cel mai ieftin serviciu Uber. Clientul împarte călătoria și costurile ei cu maxim alte 3 persoane care au aceeași destinație. În funcție de locația aleasă, aplicația Uber alege automat pasagerii și ordinea în care aceștia vor urca și vor coborî din mașină.

   Serviciul uberPOOL ar putea reduce traficul din București cu aproximativ o treime. “ consideră Alexandra Corolea, UBER Romania

 

 

spot_img

Ultimele știri