Bucureștiul ar putea avea o rețea principală de trasee pentru bicicliști de 250 de kilometri , potrivit Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov, a declarat sâmbăta Marian Ivan, membru fondator al OPTAR.
„De un an specialiști din România și din străinătate lucrează la un plan de mobilitate durabilă. Nu este vorba despre un plan pentru bicicliști, ci un plan care încearcă să rezolve problemele oamenilor care se deplasează fie pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau transportul motorizat individual. Peste aproximativ două săptămâni vor începe dezbaterile. Vor fi făcute cunoscute soluțiile pe care le-au găsit specialiștii. Infrastructura principală pentru biciclete, așa cum a ieșit în urma studiilor, are 250 de kilometri. Bineînțeles trebuie să existe și o rețea secundară care să unească și interiorul cartierelor, dar, în general, o sa vedeți că infrastructura se apropie de cea pe care bucureștenii au nevoie”, a spus Ivan.
Conform statisticilor Poliției Rutiere, din 2012, anul în care numărul bicicliștilor din București a început să crească vizibil, numărul de decese cauzate de accidentele rutiere a scăzut: 2011 – 85 persoane decedate; 2012 – 80 persoane decedate; 2013 – 62 persoane decedate; 2014 – 61 persoane decedate. Și numărul persoanelor rănite grav a scăzut, de la 945 în 2012, la 614 în 2013 și la 583 în 2014.