ResponsabilitateSociala.ro aduce studii de caz europene de CSR la Bucuresti

Autorii celui mai influent portal de CSR local, ResponsabilitateSociala.ro, vor organiza pe 17-18 mai, la Bucuresti, evenimentul “European CSR Lessons”. Acesta ii va oferi publicului roman inspiratie despre potentialul Responsabilitatii Sociale a Companiilor, aducandu-i exemple de succes din spatiul european, prezentate de invitati straini de marca. Printre acesti invitati se numara pana acum: Dr. Isaac Sheps (CEO, Carlsberg UK), Franz Karl Prüller (Director Programe de Dezvoltare Sociala, Fundatia ERSTE) si Giorgio Capurri (Manager de Sustenabilitate, UniCredit Group).

Evenimentul se adreseaza tuturor liderilor de opinie care vor sa inteleaga mai bine domeniul CSR, facand o comparatie corecta intre ce se intampla in Romania si ce se intampla pe alte piete europene: profesionisti din companii sau agentii, lideri ONG, jurnalisti, bloggeri, reprezentanti ai mediului universitar sau institutional etc.

Dragos Dehelean, coordonatorul ResponsabilitateSociala.ro, spune despre rolul evenimentului pentru piata romaneasca: 

“Desi in ultimii ani au existat progrese importante, publicul roman nu este inca suficient de interesat de atributul <<responsabil>>, cand se gandeste la o companie sau alta. In consecinta nu exista o masa critica, care sa le ceara companiilor sa fie mai responsabile fata de impactul pe care il au asupra mediului sau a comunitatilor unde actioneaza. Iar aici, un rol esential il au formatorii de opinie. Noi credem ca daca acestor formatori li se va oferi o perspectiva proaspata, cu initiative spectaculoase care se intampla pe alte piete europene, ei vor intelege mai bine importanta CSR pentru dezvoltarea socio-economica. Totodata asteptarile lor de la companiile din Romania vor creste si, in acelasi timp, vor privi cu alti ochi eforturile pe care le fac deja unele dintre acestea.”  

Formatul evenimentului

“European CSR Lessons” este un eveniment organizat in parteneriat cu o serie de companii multinationale prezente in Romania. Fiecare companie va invita cate un specialist sau decident strain, de la sediul sau central sau dintr-o tara europeana in care activeaza. Acesta va prezenta un studiu de caz despre o initiativa de CSR de impact, pe care a derulat-o. Apoi va intra in dialog cu publicul despre situatia domeniului CSR din tara lui si din Europa. Totodata, companiile partenere vor putea prezenta initiative locale de succes, prin care au schimbat in bine viata societatii romanesti.

In fiecare zi vor exista cate 2 sesiuni de studii de caz, pe urmatoarele teme:

  Ziua 1 
• Protectia mediului: programe de reciclare/economisire, de voluntariat sau de educatie ecologica, solutii de reducere a amprentei de carbon, de protejare a biodiversitatii etc.
• Produse si operatiuni responsabile: produse sau servicii accesibile pentru toti (“design for all”), produse “eco friendly”, servicii financiare responsabile, programe de educare/constientizare a clientilor etc.  

  Ziua 2 
• Dezvoltarea comunitatilor locale: programe de dezvoltare a infrastructurii comunitare de orice tip (economica, educationala, sanitara, culturala etc.), proiecte de interventie comunitara in caz de dezastre etc.
• Incluziune/accesibilitate: initiative in domeniul discriminarii de gen sau al diversitatii in interiorul sau exteriorul companiei, programe adresate grupurilor dezavantajate, programe de asistenta sociala sau in domeniul sanatatii etc.  

In fiecare din aceste sesiuni, vor sustine prezentari atat invitatii straini, cat si reprezentanti ai companiilor din Romania. Formatul urmareste sa faciliteze schimbul de experiente intre profesionistii in CSR din Romania si cei straini. De asemenea, ii va permite publicului sa puna intr-un context local-european initiativele prezentate, implicandu-l astfel mai mult in dezbatere.

La finalul fiecarei zile, va exista o a treia sesiune, intitulata “Idei pentru o economie Europeana sustenabila”. In cadrul acesteia, invitatii straini vor intra intr-un dialog liber cu publicul roman, despre domeniul CSR din tara lor, dar si despre stadiul si perspectivele la nivel european.

Pana la lansarea site-ului oficial, publicul e invitat sa urmareasca noutatile despre eveniment pe www.ResponsabilitateSociala.ro si sa-si exprime interesul de a participa, la adresa www.csrlessons.eu .

“European CSR Lessons” este organizat in parteneriat cu Eventness si beneficiaza de sustinerea media a: The Money Channel, Money Express, Europa FM, Academia Catavencu, IQads, SMARK, Elevate si Phoenix Media.

 

spot_img

Ultimele știri