Responsabilitatea, in ADN-ul Arval

Text de Oana Neneciu

Leasingul operational de masini poate fi o afacere responsabila si cu un impact scazut asupra mediului, sustin reprezentantii Arval. Compania opereaza pe doua fronturi: oferte verzi pentru clienti si compensarea emisiilor generate de companie prin parteneriatul cu Tree Nation. Arnault Leglaye, managing director Arval Romania, explica implicarea si dedicarea pentru programele de responsabilitate pentru mediu.

Masinile inseamna poluare

Arnault Leglaye spune ca desi domeniul in care Arval activeaza este unul dintre principalii poluatori, o companie are posibilitatea de a-si forma o flota de vehicule verzi, iar aceasta este principala cale pe care o promoveaza ca masura ecologica. Companiile care apeleaza la leasingul operational, inchirierea pe termen lung a unei flote de masini, pot alege acum vehicule fie cu un consum redus de combustibil, fie cu emisii reduse pe kilometru parcurs.

„O cale pe care mergem este prezentarea unor actiuni clientilor nostri pentru a avea o flota de masini mai sustenabile. Asta inseamna promovarea modelelor care emit mai putin dioxid de carbon. Daca vrei sa alegi o masina din clasa C, sa spunem intre Golf, Focus sau Megane, poti compara aceste trei masini nu numai din punctul de vedere al pretului, dar si din perspectiva emisiilor de CO2. Asta inseamna ca in aceeasi categorie de masini exista un model care emite 120 grame, altul 130 grame, iar ultimul 150 grame. Deci noi putem promova si ne putem ajuta clientii sa micsoreze consumul de combustibil si emisiile de CO2. Scopul nostru este sa le oferim clientilor nostri din ce in ce mai multe posibilitati de a colabora
cu Arval, dar si pentru a avea aceasta directie, a actiunilor sustenabile“, declara Arnault Leglaye.

Avem nevoie de politici corporatiste verzi

Companiile care activeaza pe piata romaneasca nu sunt inca foarte deschise spre aceste actiuni, mai spune directorul, dar pe de alta parte nici piata europeana nu este suta la suta setata pe aceasta directie. „Este foarte dificil pentru ca Romania nu este inca o piata matura pentru industria noastra si cu siguranta ca nu este matura nici in ceea ce priveste politicile verzi. La nivel european, Arval are din ce in ce mai multe actiuni si un departament intern pentru dezvoltare sustenabila. Aici intervine educarea companiilor care intra in contact cu Arval“, mai spune directorul. Acestora li se prezinta multiple posibilitati de reducere si compensare a impactului asupra mediului.

Deocamdata, clientii din Romania nu iau in considerare variantele eco ale leasingului operational pentru ca nu sunt obligati sa faca asta, nu exista nici legislatie si nici prea multe politici corporatiste care sa ia in considerare achizitiile verzi. „Ca sa fiu sincer, clientii romani nu sunt deschisi la aceste oferte si solutii. De ce? Pentru ca nu exista pe piata romaneasca alternativa dezvoltarii sustenabile. Inseamna ca daca nimeni nu poate prezenta o solutie pentru reducerea emisiilor de CO2, cu siguranta ca nu-i va pasa nici clientului. Pentru ca nu este obligatoriu si cu siguranta ca, in final, il va costa putin mai mult“, subliniaza Arnault Leglaye.

Tree nation

Arval Romania s-a alaturat programului Tree Nation, un proiect international care isi propune plantarea a opt milioane de copaci in Nigeria, Africa, pentru lupta cu desertificarea, programul fiind sustinut de Programul Natiunilor Unite pentru Mediu. Astfel, pana la finele anului 2008, Arval Romania a plantat peste 1.000 de copaci, pentru fiecare client si angajat al companiei, in regiunea Doss din Nigeria. Arval promoveaza Tree Nation si in randul clientilor, indemnandu-i pe acestia sa compenseze emisiile de gaze cu efect de sera pe care le genereaza prin plan tarea copacilor. „Ne-am decis sa alegem acest program in primul rand pentru mesajul lor clar, iar in al doilea rand datorita strategiei foarte interesante de marketing, care pentru noi este extrem de importanta pentru ca avem nevoie de o strategie coerenta pentru a-i explica clientului final ceea ce facem. Cel de-al treilea motiv a fost costul, pentru ca este foarte ieftin, nu pentru noi, ci pentru clientul nostru. Asta inseamna ca poti compensa 100% emisiile de dioxid de carbon pe durata a trei ani cu doar 60 de euro, aproape nimic pentru o companie. Aveam nevoie sa propunem o unealta foarte bine pusa la punct clientilor nostri, cu o investitie de nivel redus. Scopul este sa gasim o modalitate de a-i determina pe clientii nostri sa devina responsabili. 60 de euro sunt destul de usor de investit intr-o asemenea cauza“, arata directorul Arnault Leglaye.

CSR si ADN

Dezvoltarea sustenabila si responsabilitatea sociala fac parte din ADN-ul companiei Arval si al grupului financiar din care face parte, BNP Paribas. Arnault Leglaye spune ca in acest sens a fost semnata Conventia Natiunilor Unite pentru Responsabilitate Sociala si Dezvoltare Durabila. „Pentru noi este limpede. Suntem 100% implicati in acest program si pentru noi este ca si ADN-ul, nu avem de ales, am semnat acest angajament pentru dezvoltarea programelor de CSR si asa mai departe. Este frumusetea apartenentei la un mare grup. Pentru noi nu este ceva ce e bine sa avem, este obligatoriu, ADN-ul nostru“, subliniaza Arnault Leglaye. Eforturile Arval Romania se integreaza, cum este si firesc, in strategia globala a grupului din care face parte. Subsidiarele Arval din mai multe tari depun eforturi sustinute pentru reducerea amprentei de carbon a companiei. Arval Franta a decis ca suma de bani economisita prin reducerea emisiilor de CO2, generate de flota auto a personalului companiei, sa fie donata in scopuri caritabile, iar Arval Marea Britanie a decis implementarea unor sisteme de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Arval Olanda utilizeaza instalatii de iluminare inteligente, care se aprind automat la intrarea persoanelor in birouri, si isi incurajeaza angajatii sa utilizeze bicicletele sau mijloacele de transport in comun, in locul automobilelor.
 

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri