Speriati ca oamenii nu mai cumparar masini noi si ca importa tot mai multe „vechituri”, din alte tari, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile sustin ca, in timp ce taxa auto ar trebui scoasa la masinile noi, sa creasca la masinile vechi.
APIA mai cere, in afara masurii de crestere a taxei de poluare, si instituirea mecanismelor de control fiscal privind evaziunea fiscala realizata in special de catre persoanele fizice care se ocupa cu vanzare de autovehicule si pentru care nu achita nici impozite pe profit si nici TVA. De asemenea, APIA propune realizarea de catre RAR a unui control tehnic sever la admiterea in circulatie, precum si cresterea numarului de controale in trafic pentru depistarea autovehiculelor cu stare tehnica necorespunzatoare.
Totodata, reprezentantii APIA sustin obligativitatea realizarii de inspectii tehnice periodice mai frecvent, anual sau bianual, in functie de vechime, precum si majorarea RCA-ului pentru autovehiculele mai vechi de 10 ani. In alta ordine de idei, APIA apreciaza initiativa de reluare a programului de innoire a parcului auto de la inceputul anului 2009, considerand ca acest lucru va genera rezultate mult mai bune comparativ cu 2008 cind programul a fost operationalizat abia in iunie.
Guvernul a decis miercuri, 19 noiembrie, suspendarea aplicarii taxei auto pentu masinile noi Euro 4, pana la 31 decembrie 2009, si trimiterea unei notificari la Comisia Europeana, in care executivul va explica decizia luata.