Renault va recicla bateriile uzate ale mașinilor electrice

Producătorul francez de autovehicule a semnat un parteneriat cu compania britanică Powervault, prin care va recupera bateriile uzate ale mașinilor electrice, potrivit unui comunicat de presă. Acestea vor fi transformate unități de stocare a energiei solare, folosite în locuințe. 

Renault
foto: cdn.renault.com

 

Powervault este o companie britanică care produce sisteme integrate de stocare a energiei solare pentru case. Prin parteneriatul Smart Energy Deal, pe care cele două companii l-au semnat, costul unei unități de stocare a energiei solare produse de Powervault va scădea cu 30%.

Potrivit producătorului auto, în medie, o baterie de mașină electrică are o durată de viață de opt-zece ani. După ce este folosită, bateria mai are o capacitate de 70-80%, ceea ce nu mai face posibilă funcționarea în condiții normale. Totuși, după această perioadă, bateriile pot fi încă utilizate în sisteme staționare. Prin reutilizarea bateriilor, reprezentanții Renault spun că vor crește durata de viață a acestora cu încă 10 ani. Bateriile vor fi scoase din mașinile electrice, dezmembrate și sortate înainte ca Powervault să le transforme în baterii mai mici pentru aplicațiile lor.

Renault va testa noile baterii în 50 de case care au deja instalate panouri solare. În urma testelor, producătorii vor stabili dacă performanța sistemului este afectată de bateriile recuperate. Dacă rezultatele vor fi satisfăcătoare, produsele vor fi introduse pe piață în câțiva ani.

Producătorul francez de automobile electrice, la fel ca alți producători, oferă posibilitatea clienților să beneficieze de un sistem de închiriere. Astfel, atunci când e timpul ca bateria veche să fie înlocuită cu una nouă, compania primește bateria veche înapoi. Renault spune că are deja 120.000 de mașini electrice vândute, așadar, multe dintre aceste baterii se vor întoarce în anii următori.

Specialiștii avertizează că bateria unei mașini electrice nu trebuie trimisă oriunde pentru a fi reciclată, deoarece piesele trebuie prelucrate corespunzător. Mai mult decât atât, aruncarea acestor baterii nu trebuie să fie o opțiune pentru că au în componență substanțe toxice care pot provoca dezastre. De exemplu, dacă bateria unei mașini electrice este folosită necorespunzător, poate reprezenta un potențial pericol de incendiu.

Citește și: Renault Zoe, cea mai vândută mașină electrică din Europa în 2016

spot_img

Ultimele știri