Reducerea continutului de sulf din combustibilii marini facuta dupa stabilirea consecintelor economice

Ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, a declarat, in cadrul lucrarilor Consiliului de Mediu de la Bruxelles, ca in cazul proiectul privind reducerea continutului de sulf din anumiti combustibili marini nu trebuie neglijat impactul si consecintele economice ale unei astfel de propuneri asupra transportului maritim, rafinariilor si industriei maritime.

“Trebuie avut in vedere si un posibil transfer modal catre alte tipuri de transport, pentru România fiind esential totodata ca extinderea acoperirii geografice a zonelor de control a emisiilor de dioxid de sulf (SECAs) si la alte zone marine sa se faca numai pe baza procedurilor si deciziilor Organizatiei Internationale Maritime”, a declarat Borbely.

De asemenea, in marja schimbului de opinii privind Concluziile Consiliului referitoare la Foaia de parcurs catre o Europa eficienta din punct de vedere al utilizarii resurselor, ministrul Laszlo Borbely a precizat ca Romania sustine adoptarea acestor concluzii, considerand insa ca este necesara o analiza mai detaliata si realista a actiunilor care stau la baza atingerii reperelor care sunt avute in vedere pentru orizontul 2050, precum si a termenelor de realizare, propuse in foaia de parcurs.

”Tintele propuse, mai ales cele in domeniul deseurilor, calitatii apelor sau transporturilor trebuie analizate, atat din perspectiva europeana, cat si nationala. De asemenea, trebuie sa se tina cont de principiul subsidiaritatii si competentele nationale”, a mai spus ministrul mediului.

Foto: business-forum.ro

Cosmin Zaharia

Citeste:

Laszlo Borbely prezent la reuniunea Consiliului de Mediu al Uniunii Europene

Statele participante la Conferinta de la Durban au acceptat un acord fragil pe tema incalzirii globale

Romania va prezenta pozitia UE in chestiunea schimbarilor climatice

spot_img

Ultimele știri