Recomandari

King Orn

Americanii care cred in zicala „esti ceea ce mananci” vor fi, cu siguranta, socati sa afle ca au devenit in mare parte… porumb. „King Corn”, un documentar excelent realizat in 2007 de Aaron Woolf, dezvaluie faptul ca majoritatea americanilor mananca aproape numai porumb sau, mai exact, produse derivate ori care contin porumb. Documentarul prezinta traseul a doi activisti de mediu care investigheaza ponderea porumbului in productia alimentara americana. Ei urmaresc drumul porumbului incepand de la recoltare pana la procesarea in alimentele destinate americanilor vesnic flamanzi, din ce in ce mai supraponderali si mai nesanatosi.
 
Fara prea mare dificultate, tinerii ecologisti Cheney si Ellis conving un fermier local din Iowa sa le lase un hectar de teren pe care sa-l cultive. Desi se ataseaza de mica lor afacere, ecologistii constata la final cu surprindere ca porumbul lor n-are absolut niciun gust. Apoi afla ca nici macar nu e nevoie sa aiba gust, pentru ca porumbul urmeaza sa fie transformat in fructoza si alte derivate folosite ca indulcitori si potentatori de gust pentru milioane de produse de larg consum, de la sucul „natural” de portocale pana la carnea de hamburger, ketchup, gemuri, unt de arahide sau bauturi spirtoase.
Ce cultiva Cheney si Ellis, dar si toti fermierii din regiune, este acelasi tip de porumb fara pic de gust, modificat genetic astfel incat sa creasca mai dens si, implicit, sa dea o productie mai mare la hectar. De ce devoreaza americanii un astfel de produs? Pentru ca e ieftin, la indemana si pentru ca habar nu au de fapt ce mananca, este concluzia documentarului.

75 de idei de afaceri verzi

Exista nenumarate oportunitati de business pentru antreprenori, sustine expertul de mediu Glenn Croston, care ofera in acest volum idei pentru potentialele piete, resurse, costuri, provocari si strategii de succes in cazul a 75 de afaceri ecofriendly. Productie de panouri solare, restaurante eco, constructie de acoperisuri verzi, carbon trading, productie de bio-plastic, mobila reciclata, becuri economice sau green advertising sunt doar o parte dintre ideile verzi pe care autorul le descrie si contextualizeaza pentru obtinerea unei rentabilitati cat mai mari. Ghidul, extrem de folositor pentru cei care vor sa intre in industriile „green collar”, este presarat cu multe exemple din viata reala, care arata in ce mod aceste idei pot fi puse in practica. Croston, el insusi antreprenor, a scris pana acum cinci carti de biologie si chimie, fiind implicat si in afaceri legate de cercetarea in solutii eco.

„75 Green Businesses you can start to make money and make a difference”, Glenn Croston (2009)


www.envirogadget.com

Pasionatii de gadgeturi si tehnologii verzi de ultima ora isi pot satisface curiozitatea „frunzarind” paginile acestui web-site britanic plin cu prezentari si sfaturi referitoare la cele mai noi inventii eco aparute pe piata. Aici gasiti lumini de securitate pentru curte alimentate solar, proteze de picior kinetice care „recicleaza” energia, incarcatoare solare pentru iPoduri si pentru baterii obisnuite, masini de tuns iarba solare, dispozitive pentru compost, materiale eco pentru mobila etc. La rubrica cele mai bine vandute produse figureaza pe primul loc un generator de electricitate actionat prin pedala bicicletei, urmat de capul de dus care economiseste 60% din apa folosita in mod obisnuit si de suportul pentru ochiuri de aragaz care reduce consumul de gaz cu 12%.

spot_img

Ultimele știri