Reclamele care fac greenwashing vor fi urmarite in Franta

Un Observator independent al publicitatii OIP va identifica reclamele care folosesc abuziv tema mediului sau promoveaza greenwashing-ul, informeaza AFP. Obsevatorul este lansat de Alianta pentru planeta, coalitie de ONG-uri de protectia mediului.

„Exista o problema de evaluare a reclamelor, sistemul nu este etans si permite neglijente mari”, a declarat Jacques-Olivier Barthes, seful OIP.

Publicitatea este evaluata in Franta de catre Autoritatea de regulare profesionala a publicitatii ARPP, organism fara putere de constrangere.

"Vrem ca OIP sa fie o co-regulare, un fel de ARPP al cetateanului”, a mai adaugat Barthes.

In aprilie 2008, profesionistii din publicitate au semnat un acord public prin care se angajau sa aduca pe piata reclame eco-responsabile, initiativa a fost privita cu neincredere de asociatiile de consumatori si de protectia mediului.

OIP dispune de o platforma online prin care utilizatorii pot atrage atentia asupra reclamelor non-conforme cu reglementarile in vigoare.
 

spot_img

Ultimele știri