Organizatia care certifica opt din zece produse organice de pe piata britanica, Soil Association, a anuntat ca, desi estimarile arata ca vanzarile au crescut cu 1,7%, cresterea preturilor cu 7% mascheaza o scadere a volumului vanzarilor, anunta The Guardian.
Cele mai afectate au fost produsele de calitate superioara si semipreparatele, dar si fructele si legumele. Printre putinele produse organice care rezista recesiunii sunt cele pentru care s-au desfasurat campanii publicitare in cadrul emisiunilor de succes. Astfel de marci de carne de pui au inregistrat o cestere cu 17%, iar cele de lapte si branza organica au crescut cu 10%. Si cosmeticele si textilele au inregistrat cresteri semnificative ale vanzarilor, dar ele reprezinta o parte minora a sectorului de produse ecologice.
Un raport precedent estima cifre si mai drastice: vanzarile de paine au scazut cu 29%, cele de fructe cu 20%, de oua cu 12%, iar cele de legume cu 8%, in luna ianuarie a anului 2009.
Octombrie, noiembrie si decembrie au fost luni de panica din cauza recesiunii, explica specialistii, care adauga ca este dificil de estimat cand se va redresa sectorul, pentru ca evolutia lui este strans legata de situatia economica.
Foto: The Guardian