Raport Gartner: economiile circulare le vor înlocui pe cele liniare în zece ani

Pe măsură ce preferinţele consumatorilor, dar şi a companiilor se îndreaptă către sustenabilitate, managerii responsabili de lanțurile de aprovizionare (CSCO) trebuie să se pregătească pentru transformarea de la un lanț liniar la un lanț de aprovizionare circular, fără deșeuri, potrivit companiei de cercetări de piaţă Gartner.

Potrivit Gartner, până în 2029, economia circulară va fi singura economie, înlocuind economiile liniare care irosesc resurse.

Analiştii Gartner definesc economia circulară ca pe un model de business care separă capacitatea de a realiza creștere economică de consumul de resurse naturale.
Modelele de afaceri ciculare încurajează reutilizarea continuă a materialelor pentru a reduce la minimum deșeurile și cererea de consum suplimentar de resurse naturale.

„Organizațiile sunt sub presiune pentru a reduce cantitatea de deșeuri pe care le produc – de la consumatori și guverne deopotrivă”, a declarat Steven Steutermann, vicepreședinte de administrare în practica Gartner Supply Chain. „Soluția la această provocare este o schimbare către o economie circulară, fără deșeuri. Lanțul de aprovizionare va juca un rol cheie în acest proces. 84% dintre participanții la un studiu recent al Gartner privind lanțul de aprovizionare și economia circulară au declarat că lanțul de aprovizionare are sau va avea autoritate decizională atunci când vine vorba de strategiile și inițiativele pentru economia circulară a organizației lor”.

Trecerea de la o economie liniară la una circulară nu este un proiect de sine stătător, ci necesită un ecosistem întreg. CSCO-urii ar trebui să colaboreze cu designerii de produs și furnizorii interni de produse pentru a înțelege exact modul în care produsele sunt consumate și aruncate după consum.

„Pentru a întoarce un sistem de lanț de aprovizionare, 10 ani nu este mult timp. CSCO-urii ar trebui să implementeze programe pilot de gestionare a schimbărilor și să le înceapă acum”, a adăugat Steutermann. „Aceste programe vor oferi învățături valoroase și vor ajuta la crearea impulsului pentru inițiativele ulterioare ale economiei circulare.”

O altă măsură este ca firmele să se alăture unui consorțiu sau unei alianțe, precum Make Fashion Circular, Alliance to End Plastic Waste sau Loop, un concept de cumpărături online conceput pentru a elimina ambalajele de unică folosinţă.

„Întâlnirea cu profesioniști similari va susține CSCO-urii pentru a schița o viziune pentru un ecosistem inteligent al partenerilor și colegilor”, a adăugat Steutermann. „Ar trebui să înceapă cu o singură întrebare, cum ar fi „Cum pot reduce ambalajele? ”Și să mă extind de acolo.”

Conform sondajului, cea mai mare provocare a eforturilor economiei circulare este stabilirea unor obiective măsurabile. Adesea, provocarea cheie în stabilirea acestor obiective – ca în cazul oricărei inițiative transformatoare – este de a demonstra modul în care modificările propuse vor avea impact asupra preferințelor consumatorilor și, în cele din urmă, asupra marjelor.

„În timp ce unele măsurători privind durabilitatea există deja, acestea sunt în mare parte legate de unităţi de măsură liniare, cum ar fi reducerea deșeurilor la depozitele de gunoi sau emisiile de dioxid de carbon. Este important să nu confundați aceste valori cu economia circulară. Valorile bune pentru economia circulară ar putea fi procentele materialelor refolosite, refolosite pentru producție și reducerea plasticului de unică folosință”, a concluzionat dl Steutermann.

spot_img

Ultimele știri