Raport: Biocombustibilii din deseuri, solutia viitorului

Urmatoarea generatie de biocombustibili, fabricati din biomasa si deseuri municipale, ar putea inlocui peste jumatate din cantitatea de carburant utilizat in Uniunea Europeana, pana in 2020, arata un studiu al Bloomberg New Energy Finance.

Cele 27 de state membre ar putea produce in 2020 circa 90 miliarde litri din etanolul de noua generatie, reprezentand aproximativ 65% din consumul estimat de carburant. Potrivit studiului, pentru procesarea cantitatilor de combustibili necesari in regiunea UE va fi nevoie de constructia a aproximativ 100 de rafinarii pe an, pana in 2013.

In prezent, in Europa nu exista fabrici care sa proceseze deseurile fabricilor in biocombustibil. ”Agricultura europeana poate obtine beneficii dintr-o noua industrie bioenergetica, deoarece fermierii vor avea o sursa de venit suplimentara, majorand proportia euro/hectar pentru fiecare suprafata de teren”, a declarat Roberto Rodriguez Labastida, coautor al raportului.

El a mentionat ca in contextul in care industria europeana ar putea produce 31 miliarde de euro anual pana in 2020, piata biocombustibilor din noua generatie ar putea valora 522 milioane de euro, cu toate ca nu exista momentan tinte pentru productia acestora.

Printre companiile europene care prduc in prezent etanol se numara Abengoa SA din Spania si CropEnergies AG din Germania.

UE nu are initiative clare

Raportul a fost comandat de companiile Novozymes A/S si Royal DSM NV care produc enzime catalizatoare ale reactiilor chimice specifice proceselor de productie a biocombustibililor din a doua generatie. Potrivit directorului executiv al Novozymes, Steen Riisgaard, Europa se afla in prezent in urma SUA, Chinei si Braziliei in ceea ce priveste dezvoltarea de combustibili din deseuri.

”Urmatoarea generatie de biocombustibil se apropie de introducerea in sistem. In SUA exista mai multe initiative guvernamentale pentru finantarea si colectarea biomasei”, a spus Riisgaard.

Potrivit raportului, principala bariera in dezvoltarea acestei industrii este ”nesiguranta politicilor de mediu si absenta unor initiative clare”. UE are ca obiectiv asigurarea a 10% din carburantii folositi in transporturi din biocombustibili, pana in 2020. In schimb, nu exista nicio tinta pentru introducerea biocombustibililor de a doua generatie, cei care nu sunt produsi pe baza de plante.

Ca efect al unei legi din 2007, SUA sunt obligate sa foloseasca 136 miliarde litri de etanol in 2022, din care 60 de miliarde litri vor fi biocombustibil din generatia urmatoare.

spot_img

Ultimele știri