Ziua de Cluj: Dezastru ecologic pe locul tragediei de la Boju

Ancheta Garzii de Mediu Cluj arata un grad ridicat de poluare pe 500 de metri patrati in zona Boju, in care trenul plin de motorina a deraiat. 300 de tone de motorina, absorbite de sol.

Aproape 300 de tone de motorina s-au infiltrat in sol pe o suprafata de 500 mp in localitatea clujeana Boju, in urma deraierii trenului marfar al firmei private Unifertrans, in urma cu trei zile. Gradul de poluare a solului este ridicat, spun specialistii de la mediu, iar persoanele care vor fi gasite vinovate de producerea accidentului risca o amenda de pana la 100.000 de lei sau sanctiune penala.

Accidentul produs luni intre localitatile clujene Boju si Valea Florilor, cand un tren marfar format din 36 de vagoane cu motorina a deraiat, a produs pagube mari solului pe o suprafata de cel putin 500 mp – aproximativ suprafata pietei Unirii din centrul orasului. “Gradul de poluare al solului este mare. Urmeaza sa stabilim adancimea pana la care s-a infiltrat motorina. Urmeaza sa recoltam si probe hidrologice pentru a ne asigura ca nu a fost afectata si panza freatica, dat fiind ca in apropiere curge un parau si nu vrem sa ne trezim cu motorina in apa. Din pacate, pe acel teren nu putem aplica material absorbant pentru ca vagoanele rasturnate nu au fost inca ridicate”, spune Mihaela Rozor, comisarul-sef al Garzii Regionale de Mediu (GRM) Cluj.

Potrivit estimarilor din incarcatura de 480 de tone de motorina destinata depozitului Lukoil din Cluj, intre 250-300 de tone au fost absorbite de sol. “Costurile decontaminarii solului vor fi enorme, iar cel vinovat va trebui sa acopere integral pagubele produse, de aceea este necesar ca vagoanele rasturnate sa fie ridicate pentru a opri scurgerea motorinei”, mai spune Rozor.

Reprezentantii Unifertrans, compania transportatoare care are obligatia sa mute vagoanele rasturnate, s-au limitat sa spuna ca nu stiu cand vor fi ridicate cele sapte vagoane rasturnate si ca au lucruri mai importante de facut. “Ridicarea si mutarea vagoanelor cade in sarcina proprietarului, de aceea nu stim nici noi cand se va intampla acest lucru. Obligatia noastra este sa reparam firul unu si sa restabilim circulatia. Am mutat deja un vagon ca sa reparam linia, iar pana la sfarsitul zilei intentionam sa mai ridicam inca doua”, a declarat Gheorghe Surubaru, directorul Regionalei CFR Infrastructura Cluj.

spot_img

Ultimele știri