Volvo testeaza biocombustibilii pe camioane

In 2010 Volvo Trucks incepe efectuarea de teste folosind biocombustibilul dimetil eter, cunoscut si ca Bio-DME.

Acesta genereaza cu 95% mai putine emisii de dioxid de carbon fata de motorina, de la sursa de productie pana la rularea vehiculului. Cu zero emisii de particule de funingine, eficienta energetica ramane mare. In plus, nivelul de zgomot scade.

Materia prima folosita este lesia neagra, un produs secundar bogat energetic din industria celulozei. Potrivit constructorului, Bio-DME are potentialul de a inlocui 50% din motorina folosita astazi pentru operatiunile de transport din Europa pana in 2030. Cea mai mare provocare consta in crearea unei infrastructuri de distributie.

Datele furnizate de Volvo arata ca dimetil eterul permite o utilizare de 5 ori mai buna a terenurilor agricole pentru productia de combustibil fata de biodiesel.

DME este livrat in forma lichida si stocat asemenea gazului petrolifer lichefiat (GPL). El poate fi produs din gaze naturale si din diverse tipuri de biomasa, caz in care este cunoscut sub numele de Bio-DME. Continutul scazut de energie al DME, putin peste jumatate din cel al motorinei, este compensat prin montarea unor rezervoare mai mari.

Testari la nivel european

Realizarea testelor de anul viitor este posibila prin intermediul unui proiect comun ce implica UE, Agentia Suedeza pentru Energie, companii producatoare de combustibili si industria transporturilor.

Volvo Trucks participa la acest proiect cu 14 camioane Volvo FH, care vor fi testate de catre clienti din patru locatii diferite din Suedia, intre 2010 si 2012. Compania de combustibili Preem va construi statii de alimentare. Primul camion pentru testele de exploatare este prezentat marti, in orasul Piteå din Suedia.

Camionul Volvo cu DME utilizeaza un motor care, dupa cateva modificari aduse la rezervoare, la sistemul de injectie si la programul software de management al motorului, functioneaza pe biocombustibil.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri