Trenul, de 10 ori mai eco decat avionul

Numarul oamenilor care aleg trenul in locul avionului a crescut, iar operatorii din mai multe tari au inceput sa dezvolte oferte si rute noi, pentru ca oamenii sa aleaga un mijloc de transport de trei, pana la zece ori, mai putin poluant decat avionul, potrivit CNN.

Guvernul chinez a facut cele mai ambitioase investitii in special in reteaua de cale ferata rapida. In decembrie 2009, chinezii au inaugurat o linie ferata rapida intre orasele Wuhan si Guangzhou, care reduce calatoria de la zece la trei ore. Trenul, eficient din punct de vedere energetic, atinge o viteza medie de 350 de kilometri pe ora, fiind mai rapid decat mijloacele de transport asemanatoare din Europa si Japonia.

In plus, printre cele mai spectaculoase gari inaugurate recent se numara Beijing South, cea mai mare din Asia. Cladirea, construita din peste 60.000 de tone de otel si 490.000 de metri cubi de beton, este dotata cu 3.246 de panouri solare.

Costul, de 7 ori mai important decat amprenta de carbon

Boston Consulting Group estimeaza ca pana in 2020, pasagerii vor putea calatori mai repede cu trenul decat cu avionul pe jumatate dintre cele mai aglomerate rute aeriene europene.

Compania canadiana Bombardier este un caz simptomatic. In timp ce divizia sa aeriana se lupta sa supravietuiasca, cea feroviara, Bombardier Transportation si-a marit veniturile pana la 2,5 miliarde de dolari in octombrie 2009.

Operatorii joaca de multe ori cartea eco. In Franta, compania SNCF desfasoara campania “Eco Mobility”, iar germanii de la Deutsche Bahn ofera pe site-ul lor optiunea de a calcula energia si emisiile de particule economisite prin optarea pentru transportul feroviar.

Cu toate acestea, costul calatoriei ramane pentru pasageri un factor de sapte ori mai important decat amprenta de carbon, potrivit unui studiu publicat de Eurostar.

Din 1990 pana in 2005, caile ferate europene si-au redus emisiile de dioxid de carbon cu 21%. Trenurile moderne cantaresc mai putin si au o aerodinamica mai buna, iar aproximativ 80% din liniile ferate ale Europei sunt electrificate. Cu alte cuvinte, ele pot trece la energia regenerabila atunci cand va fi disponibila in retea.

In Suedia, acest lucru se intampla deja. Operatorul national SJ cumpara doar energie regenerabila de la centrale hidrologice si eoliene.

Foto: en.ce.cn

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri