Telegraful de Prahova: Saltelele si cracile trec drept deseuri din demolari? RASP tine partea firmei lui Prigoana

Scandalul iscat din cauza facturii emise de noul operator de salubritate din Ploiesti pentru activitatea din perioada 1-15 aprilie a starnit reactii din partea administratiei locale. Regia Autonoma de Servicii Publice a emis ieri un comunicat de presa, prin care ia apararea firmei Rosal, cu toate ca aceasta a taxat ridicarea gunoaielor de langa ghene la tariful pentru deseuri din constructii.

Articolul publicat de Telegraful de Prahova, prin care ne-am pus mari semne de intrebare legate de corectitudinea facturii emise de Rosal, a starnit imediat reactii din partea Primariei Ploiesti. Insa administratia locala nu le ia apararea cetatenilor, din ale caror contributii la buget zboara o suma mai mare decat pe vremea fostului operator, ci incearca sa justifice suma pretinsa de actuala firma de salubritate. Concret, Regia Autonoma de Servicii Publice, structura subordonata Consiliului Local care are sarcina de a supraveghea acest serviciu, a emis ieri un comunicat de presa pentru a preciza ca nu are obiectiuni cu privire la factura foarte mare.

„Cantitatea de 1.119,72 tone deseuri asimilate reprezinta deseurile ridicate de langa platformele gospodaresti, rezultate in urma curateniei de primavara, pe care cetatenii o efectueaza pe spatiile din jurul locuintelor, in perioada sarbatorilor de Paste. Tot in aceasta perioada creste cantitatea de deseuri menajere si deseuri depozitate langa platformele gospodaresti. (…) Privitor la tariful pentru activitatea de colectat deseuri din constructii (asimilate) s-au aplicat prevederile Contractului nr. 5813/29.03.2010, anexa 1, sectiunea 6, art. 242”, se precizeaza in comunicatul emis de RASP. De cand trec „deseurile ridicate de langa platformele gospodaresti, rezultate in urma curateniei de primavara” drept gunoaie rezultate in urma constructiilor sau demolarilor?

Totul la tarif maxim

Practic, Regia admite ca, potrivit facturii, deseurile de langa platforme au fost facturate la tariful de 103,76 lei, aprobat de Consiliul Local pentru „deseuri rezultate din constructii (asimilate) sau demolari”. Caietul de sarcini folosit in momentul negocierii contractului da cateva exemple cu privire la materialele care pot fi facturate la acest pret: „in mod uzual aceste deseuri contin pamant, nisip, pietris, substante gudronate, argila, asfalt, macadam, pietre, beton, ciment, caramizi, lemn, zidarie, tencuieli, ipsos, vopsele, lacuri, cabluri, barne de lemn etc.”.

Saltelele, crengile sau obiectele de mobilier, si ele abandonate langa platforma, nu se incadreaza insa la „deseuri din constructii”, ci la „deseuri voluminoase”, pentru care tariful este de trei ori mai mic. „Prin licitatia mare, care a fost contestata, ridicarea deseurilor de langa ghene se facea pe cheltuiala operatorului si acesta trebuia sa deconteze prin tarif catre populatie. Acum, avand in vedere ca este un contract pe o perioada mai scurta, ridicarea deseurilor voluminoase se face la comanda noastra, in urma constatarii in teren, iar in general aici se incadreaza obiectele de mobilier sau aparatele electrice si electronice”, ne-a explicat Vasile Ionescu, seful Serviciului Salubritate de la RASP. Nici pomenire de „deseuri voluminoase” in factura emisa de Rosal, doar de cele „asimilate”, pentru care costul e triplu.

Fostul operator e vinovat

In acelasi comunicat, Regia explica si de ce a fost o cantitate mare de gunoi langa platforme: din vina fostului operator: „Din cauza faptului ca vechiul operator, spre sfarsitul lunii martie, nu a mai incarcat toate deseurile generate de catre utilizatori, noul operator de salubritate a trebuit sa suplimenteze programele de colectare a deseurilor si sa transporte la rampa ecologica in luna aprilie cantitatea de deseuri ramasa din aceasta perioada”. Nu va mira insa ca fostul operator nu a primit nici macar o amenda pentru gunoaiele lasate in urma? Si asta in vreme ce Rosal a incasat bani frumosi din ridicarea lor.

Municipalitatea schimba foaia

Pe langa precizarile facute cu privire la factura, administratia ploiesteana pregateste si alte surprize legate de serviciul de salubritate. Conform unui proiect de hotarare propus sa intre pe ordinea de zi a viitoarei sedinte de Consiliul Local, Rosal ar putea sa depoziteze deseurile si la alte rampe, singura conditie fiind ca tariful sa nu fie mai mare decat cel de la Boldesti. Daca operatorul este dispus sa consume mai mult combustibil mergand la rampe mai indepartate, asta nu ar trebui sa constituie o problema pentru contribuabilii ploiesteni, cat timp traseul suplimentar nu se va resimti si la tarif. Speculatiile aparute in urma publicarii acestui proiect dau insa nastere unei alte variante, potrivit careia depozitarea in mai multe locuri ar face mai greu de verificat cantitatile facturate.

spot_img

Ultimele știri