Serban Copot: Moda eco nu este un lucru rau

Una dintre cele mai ample campanii ale Comisiei Europene de combatere a schimbarilor climatice este promovata in Europa si de un reprezentant al Romaniei – Serban Copot, solistul formatiei Animal X si presedinte si membru fondator al Asociatiei Generatia Verde. Acesta povesteste pentru Green Report cum a fost la primul concert Play to Stop de la Stockholm, unde a participat si Moby, si ne explica ce diferente sunt intre tinerii romani si tinerii din alte tari europene in ce priveste atitudinea fata de mediu. Spectacolele “Play to Stop – Europe for Climate” fac parte dintr-o ampla campanie europeana, ce are ca scop implicarea cetatenilor si promovarea eforturilor Europei de a ajunge la un acord la Summitul ONU de la Copenhaga, din decembrie, privind schimbarile climatice.

Interviu de Sorina Covrig
sorina.covrig@green-report.ro

De ce ai ales sa te implici in campania “Play to Stop – Europe for Climate”?

Nu am ales, ci am fost ales. Este o onoare pentru mine sa fiu ales de catre Comisia Europeana intr-o campanie de o asemenea amploare. Schimbarile climatice reprezinta cea mai mare provocare a omenirii din istoria recenta, iar participarea fiecaruia dintre noi la aceasta lupta este mai mult decat necesara.

Cum te simti sa faci parte dintr-un proiect de o asemenea amploare si cum merge colaborarea cu Moby? Ce sperati sa obtineti impreuna in urma acestei serii de concerte?

In decembrie la Copenhaga se va decide viitorul omenirii, iar Comisia Europeana sustine din rasputeri abordarea unui nou acord international dintr-o perspectiva a reducerii emisiilor de CO2 si reducere a consumului de energie. Celebrul 20-2020 reprezinta tinta pe care trebuie sa o atinga toate tarile semnatare a viitorului protocol post Kyoto, adica reducerea cu 20% a emisiilor de CO2, reducerea consumului de energie cu 20% si obtinerea a 20% din energia pe care o consumam din surse regenerabile, totul pana in 2020. Discutiile pe care le-am purtat cu Moby la Stockholm m-au convins de implicarea lui totala in lupta cu schimbarile climatice si trebuie sa recunosc ca mi-a inspirat un suflu nou.

In ce masura crezi ca tinerii romani constientizeaza necesitatea de a proteja mediul si in ce masura este atitudinea lor activa sau pasiva?

Tinerii romani au acum o oportunitate de a se face auziti la nivel european participand la campania nationala “Amprenta de Carbon – Afla cat risipesti din viitorul tau!". Numarul celor care isi vor afla amprenta de carbon este foarte important pentru cei de la Comisia Europeana si nu numai, iar rezultatele partiale ale acestei campanii vor fi facute publice in decembrie la nivel european. Este foarte dificil sa diseminezi mesaje cu un continut atat de abstract (in opinia unor persoane) intr-un climat atat de incins de campania electorala si de subiecte de scandal zilnic. Trebuie incurajata amprentarea CO2 prin intermediul "Calculatorului de CO2" de pe www.generatiaverde.ro pentru ca reprezinta primul pas catre o constientizare clara a schimbarilor climatice si a contributiei personale la acest lucru.

Ce crezi ca ar trebui facut in Romania pentru a determina tinerii sa se implice activ in protejarea mediului si sa fie ei cei care opresc robinetul si schimba becurile ?

Generatia Verde s-a fondat pe principiul "puterea exemplului". Sunt convins ca tinerii din Romania vor polariza in jurul unui mesaj coerent daca vor avea ocazia.

Ai fi dispus sa organizezi si in Romania un eveniment asemanator ?

Sunt dispus si sper sa am timp sa il organizez. Agenda imi este extraordinar de incarcata.

In ce stadiu se afla acum proiectul Play to Stop?

Primul eveniment din cadrul campaniei Play to Stop – Europe For Climate a avut loc deja la Stockholm pe 20 august si va fi urmat de alte doua evenimente la Budapesta pe 20 septembrie si la Copenhaga in decembrie. Comisia Europeana face progrese considerabile in lobby-ul international pe care il face pentru sustinerea politicilor sustenabile. As putea spune ca sunt optimist in ceea ce priveste rezultatul acordului de la Copenhaga.

Cum vezi faptul ca atat de multe vedete, chiar si cele internationale, precum Moby, au decis sa se implice in aceasta campanie si in alte campanii eco in general?

Eco a devenit o moda si asta nu este neaparat un lucru rau. Daca din toate actiunile intreprinse de vedete, indiferent daca au o radacina egoista sau populista, castiga natura ii salut calduros pe toti cei care se alatura acestui mesaj. Daca s-ar adauga si putina consistenta mesajului ar fi perfect. Moby, Bono sunt exemple de artisti care ar trebui urmati si ascultati cu inima deschisa de catre noi toti ceilalti.

Foto: Green Report

spot_img

Ultimele știri