Protest inedit: urs polar uriaș în fața sediului Shell

Cu ajutorul unei mascote, activiștii Greenpeace încearcă să atragă atenția asupra pericolelor la care compania britanică expune habitatul urșilor polari, prin operațiunile sale din zona arctică.

09_03_greenpeace

Greenpeace a organizat recent un nou protest împotriva companiei britanice Shell. De data aceasta, a dus o mascotă uriașă în fața sediului central al companiei, în Londra. Este vorba despre un urs polar de 3 tone, care are mărimea unui autobuz cu etaj și a putut fi manevrat cu ajutorul a 65 activiști și păpușari.

Activiștii Greenpeace au declarat că vor încerca să țină ursul în fața sediului Shell până la sfârșitul lunii septembrie, când se încheie sezonul de extracție a petrolului în zona arctică. Pentru a-i împiedica pe reprezentanții companiei să înlăture mascota, 6 dintre activiști s-au legat cu lanțuri de aceasta.

Actrița britanică Emma Thompson a participat la evenimentul de inaugurare și i-a îndemnat pe cetățeni să li se alăture. Urmăriți mai jos întreaga ei declarație:

De ce protestează Greenpeace

Prin protestul din fața sediului Shell, reprezentanții ONG-ul de mediu speră să atragă atenția asupra intenției companiei britanice de a extrage petrol din zona arctică cel puțin până în 2030.

Conform informațiilor de pe site-ul Greenpeace, miza este uriașă. Se pare că gheața din zona arctică contribuie la răcirea climei, întrucât reflectă razele soarelui. Odată cu încălzirea globală și topirea calotei, oceanele absorb lumina soarelui și se încălzesc, ceea ce face ca gheața să se topească și mai repede.

Pentru companiile petroliere, topirea calotei glaciare înseamnă acces la resursele de petrol aflate sub gheață. Însă, forajul în această zonă pune în pericol viața animalelor și a celor 13 milioane de indigeni care locuiesc și depind de acest habitat.

Cum a reacționat Shell

Reprezentații Shell au declarat că respectă dreptul oamenilor de a protesta, dar nu sunt de acord cu modul în care Greenpeace a ales să își susțină cauza.

„Ne dezamăgește faptul că Greenpeace alege să desfășoare cascadorii publicitare în loc să se angajeze într-o dezbatere constructivă despre cum putem asigura nevoia de energie, scăzând simultan emisiile.”

De asemenea, au precizat că încearcă, alături de ONG-uri cu o viziune constructivă, să identifice soluții pentru trecerea către un viitor energetic verde. Printre aceste soluții, au aminitit: dezvoltarea tehnologiilor capabile să absoarbă și să stocheze carbon, introducerea unei taxe pe emisiile de carbon sau stimularea producției de gaz, hidrocarbura cu cel mai scăzut conținut de carbon.

 

Citește și:

O tehnologie ecologică care colectează petrolul deversat în ape

Shell reia forajul pentru petrol în zona arctică

spot_img

Ultimele știri