Romania libera: Nemirschi – intre DNA si abonatii la contracte cu statul

Procurorii dna vor verifica si ei, asemenea Departamentului pentru Lupta Antifrauda (DLAF), modul in care Ministerul Mediului a incheiat, fara licitatie, contractul de 500.000 euro cu firma Ars Advertising. Potrivit unor surse judiciare citate de NewsIn, procurorii vor verifica si daca primul contract cu Ars Advertising, semnat de ex-ministrul Attila Korodi (UDMR), prevedea posibilitatea incheierii unor acte aditionale. Aceasta, deoarece Nicolae Nemirschi a sustinut ca incheierea contractului de 500.000 euro s-ar fi facut ca urmare a contractului semnat de Korodi.

Protocol intre controlor si controlat

Comisia parlamentara care ancheteaza atribuirea contractului de publicitate de 500.000 euro l-a audiat ieri din nou pe ministrul Nicolae Nemirschi (PSD). Prilej de a afla ca acesta a contestat amenzile primite de la Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, dar ca a omis sa verifice daca Ars Advertising a avut sau nu subcontractori la contractele semnate cu MM.

Nemirschi si-a explicat decizia de a contesta sanctiunile aplicate de ANRMAP prin faptul ca o institutie similara de la Ministerul de Finante – Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice (UCVAP) – nu ar fi gasit nereguli in derularea contractului cu Ars Advertising. "Este o situatie complet nefericita: doua institutii ale statului verifica acelasi lucru si ajung la concluzii diferite", a comentat Nemirschi.

Ministrul PSD a reprosat totodata conducerii ANRMAP ca nu a informat ministerul daca avea obiectii, asa dupa cum stipula protocolul incheiat intre Autoritate, MM si UCVAP. Cu alte cuvinte, daca ANRMAP constata nereguli, trebuiau instiintate ministerul si UCVAP, urmand sa se ia o decizie de comun acord! "Daca se va demonstra ca UCVAP n-are dreptate, se ridica un imens semn de intrebare asupra tuturor contractelor in care sunt bani ai Comisiei Europene", a sustinut Nemirschi.

O alta acuzatie adusa de ministrul PSD conducerii ANRMAP a vizat faptul ca presedintele Autoritatii, Cristina Traila, a facut aprecieri despre masura in care contractul incheiat, fara licitatie, cu Ars Advertising ar putea atrage sanctiuni din partea Comisiei Europene, fiind vorba de bani europeni.

Toate acestea, in conditiile in care ANRMAP a constatat o serie de ilegalitati, incepand cu organizarea licitatiei din 2008, astfel incat sa iasa castigatoare oferta cea mai dezavantajoasa si continuand cu decizia din 2009 de a fi incredintat direct contractul de 500.000 euro, fara macar sa fi existat o negociere in adevaratul sens al cuvantului. Pentru toate aceste nereguli, ANRMAP a aplicat Ministerului Mediului amenzi totalizand 140.000 lei.

In ceea ce priveste posibilitatea ca Ars Advertising sa fi subcontractat catre Best Advertising, pastrandu-si insa un comision de 22% din valoarea contractului semnat cu Ministerul Mediului, Nemirschi le-a spus deputatilor ca a aflat de raportul in acest sens al Garzii Financiare din presa si ca "aceste concluzii trebuie demonstrate". "La acest moment, nu mi se pare sa fie acest lucru", a spus senin Nemirschi. Ministrul s-a grabit insa sa spuna ca Best Advertising nu ar fi fost subcontractor, ci doar furnizor pentru Ars Advertising si ca ar fi fost aleasa pentru preturile bune pe care le-a oferit. "SC Best Advertising este un furnizor, fiind un media shop. Adica el vine si vinde minute.

Best Advertising a venit cu preturi mai bune decat puteau fi obtinute de catre Ars Advertising", le-a spus deputatilor Nemirschi, fara sa explice cum de Ars Advertising a meritat contractul in aceste conditii. Totusi, ministrul a admis ca a cerut Garzii Financiare sa verifice daca Best Advertising a avut calitatea de subcontractor sau de furnizor.

Acuzatii de monopol al achizitiilor de publicitate

Democrat-liberalii din comisia Nemirschi au lansat, la randul lor, ipoteza existentei unui monopol instituit de un grup de firme asupra achizitiilor de contracte de publicitate de la stat. Aceasta posibilitate este creionata, potrivit deputatului Sulfina Barbu, chiar de raportul Garzii Financiare, in care este relevat comisionul de 22% retinut de Ars Advertising inainte de a "pasa" contractul firmei Best Advertising. "Este vorba de o firma ce si-a luat un comision de 22% din bani publici fara sa faca nimic. Trebuie sa stabilim daca este vorba de un monopol pe bani publici", a aratat Sulfina Barbu.

Desi raportul comisiei de ancheta trebuia sa fie deja intocmit, deputatii au convenit, in lumina noilor informatii aparute, sa-si prelungeasca activitatea pana pe 18 septembrie. Pana atunci, vor fi chemati la o noua runda de audieri reprezentantii ANRMAP, UCVAP si ai firmelor beneficiare, Ars Advertising si Best Advertising. In plus, vor fi chemati si reprezentanti ai Consiliului Concurentei, pentru a vedea daca a fost sau nu respectata legislatia privind subcontractarea.
 

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri