Programul „Plata cu PET” a ajuns la cea de-a cincea și ultima ediție: dai ambalaje și primești fructe și legume

Carrefour România anunță lansarea celei de-a cincea și ultime ediții a programului „Plata cu PET”, o inițiativă inovatoare care promovează reciclarea și aduce beneficii clienților în cadrul parteneriatului cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management, TOMRA, FEPRA și ECO Synergy. 

În perioada 1 septembrie – 24 noiembrie, programul „Plata cu PET” va fi disponibil în toate orașele din România în care Carrefour operează hipermarketuri. Această campanie are ca obiectiv să încurajeze colectarea selectivă a ambalajelor și să promoveze un stil de viață prietenos cu mediul înconjurător, potrivit unui comunicat de presă.

Pentru al doilea an consecutiv, campania este echipată cu Reverse Vending Machines, echipamente inteligente care facilitează colectarea separată a PET-urilor, dozelor de aluminiu și ambalajelor de sticlă, conform standardelor europene. În schimbul ambalajelor reciclabile, clienții vor primi fructe și legume românești la prețul de 1 PET, doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă per bucată. De asemenea, pentru fiecare recipient de apă rPET DORNA, realizat din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, clienții vor primi o cantitate dublă de fructe și legume proaspete.

Această inițiativă are ca scop educarea consumatorilor cu privire la importanța reciclării și transformarea deșeurilor de ambalaje în resurse valoroase pentru societate. Programul „Plata cu PET” susține tranziția către Sistemul de Garanție Returnare (SGR) și promovează practici mai bune și mai responsabile în ceea ce privește reciclarea și utilizarea durabilă a ambalajelor.

Plata cu PET este inițiativa care de 5 ani exprimă viziunea Carrefour România asupra economiei circulare, transformând plasticul în monedă de schimb pentru fructele și legumele românești și promovând reintroducerea acestuia în circuitul economic, prin reciclare. Cu această ultimă ediție, care reprezintă încă un pas important spre un viitor sustenabil, ne propunem să consolidăm practicile prietenoase cu natura învățate și dobândite pe durata campaniei și să arătăm societății că printr-un comportament responsabil, putem crea un mediu mai curat și mai bun”, spune Alina Gamauf, membru în comitetul executiv al Carrefour România. 

Această ediție a campaniei se concentrează în special pe promovarea fructelor și legumelor românești, care rămân disponibile în cadrul Plata cu PET până la finalul caravanei. Produsele provin de la fermieri locali și asociații în cooperative, susținând astfel producătorii locali și oferind clienților acces la produse proaspete și de calitate.

De-a lungul celor patru ediții anterioare ale programului „Plata cu PET”, au fost colectate peste 1 milion de ambalaje PET și peste 300.000 de sticle și doze de aluminiu, implicând peste 500.000 de clienți care au primit în schimb peste 200 de tone de fructe și legume românești.

Carrefour România a dezvoltat această inițiativă în cadrul programului său de economie circulară „Punem Preț pe Plastic” și continuă să susțină tranziția către un mediu mai curat și mai sustenabil, încurajând practici responsabile cu mediul și reciclarea deșeurilor de ambalaje.

Pe lângă schimbul de ambalaje reciclabile cu fructe și legume proaspete, clienții au și o șansă de a câștiga una dintre cele 20 de trotinete electrice în cadrul unei tombole organizate pe durata campaniei.

Programul „Plata cu PET” se desfășoară în paralel în 37 de hipermarketuri din toată țara și este o oportunitate pentru clienți să contribuie la protejarea mediului și la pregătirea pentru Sistemul de Garanție Returnare. Campania urmărește să inspire comportamente sustenabile și să promoveze economia circulară prin reciclare și reutilizare.

Inițiativa se derulează în paralel în câte două orașe, în 37 de hipermarketuri din țară în perioada 1 septembrie – 24 noiembrie (Alba Iulia – Sibiu:1-3 septembrie; Cluj – Brașov: 5-7 septembrie; Baia Mare – Sfântu Gheorghe: 9-11 septembrie; Satu Mare – Piatra Neamț: 13-15 septembrie; Oradea – Bârlad: 17-19 septembrie; Timișoara – Focșani: 21-23 septembrie; Drobeta-Turnu Severin – Galați: 26-28 septembrie; Târgu Jiu – Brăila, 1-3 octombrie; Craiova: 5-8 octombrie; Constanța: 6-8 octombrie; București: 17-19 octombrie; Râmnicu Vâlcea – București: 21-23 octombrie; Arad – Buzău: 25-27 octombrie; Zalău – Ploiești: 29-31 octombrie; Târgu Mureș – Târgoviște: 2-4 noiembrie; Suceava – Pitești: 6-8 noiembrie; Botoșani – București: 10-12 noiembrie; Iași – București: 14-16 noiembrie; Roman – București: 18-20 noiembrie; București: 22-24 noiembrie).

La finalul lui noiembrie, România va implementa Sistemul de Garanție-Returnare pentru ambalajele de băuturi.

Citește și: Începe înregistrarea comercianților în platforma SGR 

Majoritatea românilor așteaptă implementarea SGR

spot_img

Ultimele știri