Conform reprezentanților Asociației Europene a Producătorilor de Automobile, noile reglementări pe care Uniunea Europeană intenționează să le introducă pentru a limita emisiile de oxizi de azot ale mașinilor nu vor putea fi respectate de industria auto mai devreme de 2019.
Carlos Ghosn, Președintele Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), ar fi cerut joi, într-o scrisoare adresată miniștrilor Uniunii Europene, reuniți la Bruxelles, amânarea cu un an a introducerii legislației privind scăderea limitelor permise de oxizi de azot. Anunțul a fost făcut vineri de către jurnaliștii the Guardian, care îi acuză pe producătorii de mașini că fac presiuni asupra politicienilor „în culise”, chiar și atunci când situația este tenasionată, din cauza scandalului Volkswagen.
Poluarea aerului este principala cauză de mortalitate prematură în Europa. Conform unui raport al Agenției europene de mediu, particulele fine din aer au omorât în 2011 peste 450.000 de persoane, doar în Europa.
De aceea, Uniunea Europeană intenționează să limiteze emisiile de oxizi de azot (NOx) la 80mg per km, pentru toate mașinile și camioanele noi, începând cu 1 septembrie 2018. Carlos Ghosn, Președintele ACEA, le-ar fi transmis însă autorităților de la Bruxelles că acest calendar este „nerealist” și că noua limitare nu va putea fi aplicată de industria auto atât de repede.
Putem face îmbunătățiri pe termen scurt pentru designurile de mașini încă din septembrie 2017, dar nu putem garanta modificarea tuturor modelelor mai devreme de luna septembrie 2019.
Conform unui raport al organizației Transport&Environment, doar una din 10 mașini diesel respectă în prezent reglementările europene în materie de emisii. În medie, acestea emit de 5 ori mai mult oxid de azot atunci când sunt testate în condiții reale de trafic, decât atunci când testele sunt realizate pe pistele producătorilor de mașini.
Citește și:
9 din 10 mașini diesel noi depăseșesc limita de noxe admisă de UE