Municipalitatea din Paris a impus de luni, 30 august, o limită de viteză de 30 km/h pe aproape toate străzile, în încercarea de a reduce accidentele și poluarea fonică, în timp ce „adaptează” orașul pentru lupta împotriva schimbărilor climatice, informează The Local. Primarul Anne Hidalgo, care în momentul de față evaluază posibilitatea de a candida în alegerile prezidențiale de anul viitor, s-a angajat să reducă spațiul public dedicat mașinilor într-unul dintre cele mai dense orașe din Europa.
Astfel, începând de astăzi, doar périphérique – principalul drum de centură care înconjoară Parisul – și bulevardele și arterele majore, inclusiv Champs-Elysées, permit viteze peste 30 km/h (18 mph).
De altfel, aproximativ 60% din străzile capitalei erau deja supuse limitei de viteză și, de când Hidalgo a preluat funcția în 2016, multe altele au fost reduse la benzi unice sau predate în întregime pietonilor. Multe dintre suburbiile capitalei au urmat exemplul, impunându-și propria limită de 30 km/h pe străzile rezidențiale.
Hidalgo se angajase anterior să reducă limita de viteză pe șoseaua de centură périphérique la 50 km/h, dar deocamdată va rămâne 70 km/h.
Potrivit agenției locale de statistici privind transportul, viteza medie de deplasare în centrul Parisului între orele 07:00 și 21:00 este de 11,6 km/h și 30,9 km/h pe șoseaua de centură.
Anunțată încă din luna iulie, măsura se suprapune peste planurile primarului Anne Hidalgo de eliminare a 60.000 de locuri de parcare de pe străzile Parisului.
Proprietarii su utilizatorii de motocicletele și scuterele, cărora li s-a permis să parcheze gratuit, vor trebui să plătească începând de anul viitor, atunci când vor crește și tarifele orare de parcare pentru automobile.
Și, de asemenea, tot de anul viitor, va fi interzi accesul pentru majoritatea vehiculelor în centrul Parisului – primele patru arondismenturi ale capitalei, inclusiv cele două insule de pe râul Sena și străzile înguste din Marais.