Prima Evadare

de Raul Cazan

Luna trecuta am mediat o intalnire intre organizatiile cicliste si reprezentanti ai Primariei Capitalei. Cei din redactia „Green Report“ incercau sa dovedeasca un lucru simplu. Cu toate ca ne lipsesc date statistice, dovedim ca se vand si se repara tot mai multe biciclete in Bucuresti. Efectul e evident: exista tot mai multe biciclete in magazine, iar consumatorii sunt atrasi de vehiculul cu doua roti. S-a creat deci un vad de ciclisti care,… natural, trebuie sa se dea cu bicicleta. Loredana Pana elaboreaza subiectul in paginile acestei editii.

„Bate saua sa priceapa iapa“ a propus construirea a doua locuri de parcare pentru biciclete la fiecare loc de parcare pentru o masina, iar primaria sa inspecteze respectarea acestei prevederi. Aceasta este doar una dintre cererile organizatiei. Instituirea benzii unice pentru transportul in comun, urgente si biciclete si permisiunea biciclistilor de a pedala si pe contrasens pe strazile cu sens unic se numara printre schimbarile propuse. De asemenea, banda comuna pentru pietoni si biciclete cu viteza de maximum 15 kilometri pe ora. Ciclic, ar trebui sa fie instituita o zi fara masini, sustin mai multe ONG-uri. ALPAB va trasa benzi ciclabile in parcurile Herastrau si Tineretului.

In ciuda intentiilor bune ale primariei si ALPAB-ului, cu totul intempestiv, au aparut interdictii derivand din Codul Rutier: parcurile au fost interzise biciclistilor si rollerilor, carora le ramane doar pista ciclabila cu masini parcate de-a latul. Poate va mai amintiti, in urma cu vreo trei ani, numarul crescand de ciclisti l-a speriat pe primarul Videanu si, consecutiv, a rezolvat problema – a interzis accesul lor pe marile bulevarde care, chipurile, erau dedicate numai autovehiculelor.

Vin zilnic la lucru pe bicicleta, insa vorbaraia politica despre dezvoltarea orasului, congestiile din trafic si soferii grobieni (majoritatea absoluta) ma fac sa ma gandesc tot mai mult la parasirea Bucurestiului, sa imi iau mountain bikeul si sa evadez din betonul Capitalei. La doi pasi de Bucuresti, in padurile Baneasa sau Tunari, sunt drumuri de tara, vegetatie bogata, pasari, caprioare, gaze, ce mai… un ecosistem natural, biodiversitate!

„Green Report“ ii invita pe toti ciclistii cu mountain bike-uri la „Prima Evadare“ pe 10 mai, un concurs ce se va desfasura prin paduri si drumuri de tara intre Bucuresti si Snagov, pe o distanta de 50 de kilometri. Organizatorii, Clubul Alpin Roman si asociatia NoMAD, isi propun „promovarea traseelor si padurilor din nordul Bucurestiului intr-un mod mai activ in comparatie cu varianta gratarelor“. La data scrierii acestui editorial erau inscrisi 200 de concurenti. Asadar, ciclisti: evadati!

spot_img

Ultimele știri