Mormanele de gunoi le vad in fiecare zi reprezentantii Fundatiei pensionarilor care isi are sediul pe strada Valeni nr. 24, din Ploiesti, cat si zecile de persoane care trec pragul acestei institutii. De altfel, chiar la sesizarea acestora ne-am deplasat la fata locului. Ca sa scape de imaginea hidoasa, cat si de mirosul degajat de aceste mizerii, reprezentantii Fundatiei pensionarilor ne-au cerut ajutorul, si asta din cauza faptului ca – ne-au declarat acestia – "Chiar daca am facut zeci de sesizari, pe la primarie, pe la Autoritatea de Sanatate Publica – tot nu s-a rezolvat nimic. Inclusiv la operatorul de salubritate am apelat, de nenumarate ori. Niciun rezultat.
Ni s-a explicat doar ca gunoiul nu poate fi ridicat din cauza faptului ca nu se poate intra cu masina de colectat si transportat gunoiul, in curtea interioara. Ca atare, stam cu gramezile astea de deseuri neridicate de atata timp." Pentru a se gasi o rezolvare in acest caz, ieri am luat legatura cu reprezentantii operatorului de salubritate, respectiv cu Cornel Vicol – persoana abilitata in relatia cu presa. Am fost contactati, telefonic, pentru a ni se comunica raspunsul, nespus de repede. Concret, ni s-a explicat ca unul dintre motivele pentru care gunoiul nu a fost ridicat a fost acela ca, din cauza faptului ca spatiul unde isi desfasoara activitatea insitutia amintita a fost restituit fostilor proprietari si urmeaza sa se mute la o alta adresa, Fundatia pensionarilor a reziliat contractul cu firma de salubritate la inceputul lunii noiembrie anul trecut.
Am intrebat, atunci, care este solutia ca, totusi, mormanele de gunoi sa fie ridicate. "O solutie ar fi ca sa primim o comanda, in acest sens, de la reprezentantii Primariei Ploiesti – ne-a mai spus Cornel Vicol. V-as, ruga, totusi, ca in legatura cu acest subiect, sa ne transmiteti o solicitare scrisa. Intrucat societatea Veolia – Servicii pentru mediu are punct de lucru la Ploiesti, trebuie sa comunicam si la Bucuresti despre actiunile pe care le intreprindem. Asa sunt regulile la noi." I-am comunicat reprezentantului operatorului serviciului de salubritate de la Ploiesti ca nu ii voi transmite in scris nicio solicitare, pentru ca mi se pare absurda o asemenea cerinta. Ba, chiar i-am replicat ca, probabil, din cauza acestei birocratii, ploiestenii sunt atat de nemultumiti de activitatea serviciului de salubritate, adaugand ca, personal, as putea sa-i semnalez, chiar si in scris, ori de cate ori sunt pubelele pline ochi, in spatele blocului in care locuiesc, in Cartierul Malu Rosu.
Dincolo de acest caz concret, de pe strada Valeni, care, cu siguranta, nu este singular, va reamintim, asa cum am mai scris intr-una dintre editiile recente ale ziarului nostru, ca reprezentantii administratiei ploiestene au luat in calcul, tocmai din cauza nemultumirilor venite de la ploiesteni, rezilierea contractului cu operatorul de salubritate. Propunerea a venit de la Mihail Faca – directorul Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiesti – institutia care monitorizeaza activitatea operatorilor de servicii publice – si va fi analizata in prima sedinta a Consiliului Local Ploiesti.
Pentru mai multe informatii viziteaza PRAHOVA