Protejarea mediului inconjurator este una dintre prioritatile companiei Bosch, au anuntat reprezentantii Bosch Automotive in cadrul celei de-a 59-a editie a Conferintei internationale pe teme auto de la Boxberg, Germania. Principalul subiect de discutie al Conferintei a fost viitorul tehnologiei auto.
Conferinta internationala de la Boxberg a urmarit sa raspunda la intrebarea: care este motorul care va propulsa autovehiculele viitorului? Concluzia specialistilor Bosch a fost ca, desi autovehiculul electric va deveni realitate intr-o buna zi, motorul cu ardere interna va mai domina piata in urmatorii douazeci de ani. Motivul consta in faptul ca trebuie solutionate aspecte importante de ordin tehnologic, legate de dezvoltarea propulsiei electrice.
’’Ne pregatim pentru viitorul de dincolo de criza economica, un viitor ce va fi marcat de scaderea treptata a rezervelor de petrol. Aici intra in joc strategia Bosch, care este orientata in doua directii: dezvoltam sisteme alternative de propulsie, imbunatatind in acelasi timp si eficienta motoarelor cu ardere interna’’, a declarat dr. Bernd Bohr, Presedinte al Bosch Automotive Group.
Astfel, Bosch isi propune ca sistemul electric de propulsie al viitorului sa poata fi introdus la scara larga in productia de serie, dar in acelasi timp, in urmatoarele decenii, inginerii Bosch vor continua sa perfectioneze si motorul cu ardere interna.
„Vom realiza unul dintre aspecte, fara a-l neglija pe celalalt. Inginerii nostri lucreaza pentru a reduce consumul de carburant al motoarelor diesel si cu aprindere prin scanteie cu pana la o treime. Acest lucru va permite reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale motoarelor diesel pana la valori aflate sub nivelul de 99 de grame per kilometru’’ a spus Bohr.
Autovehiculul electric
„Autovehiculul electric va fi lansat, insa, pentru inceput, intr-un numar redus de exemplare, ocupand o nisa a pietei si punandu-si o amprenta vizibila abia dupa anul 2020”, a afirmat Bohr.
Dezvoltarea urbanizarii reprezinta unul dintre motivele pentru care electrificarea sistemului de propulsie este atat de importanta. Pana in 2015, peste 60 de orase din intreaga lume vor avea peste cinci milioane de locuitori. Masina electrica este perfect adaptata deplasarii in astfel de metropole.
Cel mai mare succes se preconizeaza a fi inregistrat in regiunile cu o densitate mare a populatiei, cum ar fi Asia si unele orase europene si americane. „Pana in 2015, estimam, la nivel mondial, un volum al vanzarilor de aproximativ 500.000 de autovehicule electrice. Pentru a atinge niveluri mai ridicate, trebuie in primul rand sa imbunatatim considerabil performanta acestor autovehicule”, a declarat Bohr (foto).
In calitate de furnizor de sisteme, Bosch este pregatit pentru lansarea autovehiculului electric. Se estimeaza ca tehnologia hibrida Bosch va intra in productia de serie la inceputul anului 2010.
Bosch lucreaza la electrificarea sistemului de propulsie in cadrul unei unitati independente cu un personal de 400 de ingineri. Pana la sfarsitul acestui an, se preconizeaza ca numarul angajatilor va depasi 500. Conform Bosch, firma SB LiMotive, un joint-venture dintre Bosch si Samsung SDI, a contribuit la sporirea fortei inovatoare a companiei germane.
Aceasta cooperare vizeaza dezvoltarea elementului esential al sistemului electric de propulsie al viitorului: acumulatorul Litiu-Ion. Se estimeaza ca noul acumulator va intra in productia de serie in anul 2011.
Combaterea schimbarilor climatice prin motorul cu ardere interna
’’Motorul cu ardere interna va continua sa fie tehnologia dominanta in urmatorii 20 de ani’’, conform afirmatiilor lui Bohr. Dezvoltarea motoarelor diesel si a celor cu aprindere prin scanteie este cea mai rapida cale de a reduce, in mod eficient, consumul de carburant si emisiile de CO2, raspunzand politicilor internationale din ce in ce mai stricte, menite sa duca la conservarea resurselor si combaterea schimbarilor climatice.
„Aceste inovatii vor transforma un model diesel de clasa medie intr-un autovehicul cu un consum de 80 de mile pe galon (mpg) si emisii de dioxid de carbon mai mici de 99 de grame per kilometru. Datorita consumului scazut de combustibil, costul suplimentar al motoarelor mai complexe va putea fi amortizat in trei ani”, afirma Bohr.
Din acest motiv, pana in anul 2016, Bosch anticipeaza o usoara crestere a numarului de autovehicule diesel la nivelul productiei mondiale de autovehicule, de la 25% la 28%. In timp ce numarul de autovehicule diesel va ramane aproape constant in Europa, acesta va creste in principal pe pietele emergente din Asia si SUA. Pana in 2016, numarul de autovehicule noi echipate cu sisteme de injectie directa ce vor duce la o economie de carburant va creste de trei ori, pana va atinge, la nivel mondial, valoarea de 16%.
Aceasta tehnologie se bucura de o popularitate din ce in ce mai ridicata, mai ales in Europa de Vest, America de Nord, Japonia si Coreea. Unul dintre motive este acela ca, asocierea dintre injectia directa de benzina si supraalimentare face posibila realizarea unor motoare mai mici, mai eficiente, fara reducerea nivelului de performanta. „Un lucru este sigur, tendinta catre motoarele eficiente cu ardere interna a devenit o realitate”, a spus Bohr.
Foto: Bosch Automotive