Poluare cu 300 de tone de combustibil in urma accidentului feroviar de la Cluj

Accidentul feroviar din zona localitatii clujene Boju a condus la o poluare foarte grava a solului cu motorina. Pericolul il constituie posibilitatea ca motorina sa ajunga in panza freatica, a explicat pentru Green Report seful Comisariatului Regional al Garzii de Mediu Cluj, Mihaela Rozor.

„Poluarea de la Boju este foarte grava, deoarece s-a scurs motorina din 9 vagoane. Potrivit estimarilor cantitatea de combustibil scurs in sol este de 250- 300 de tone, adica foarte mult. Poluarea s-a intins pe o suprafata de aproximativ 500 de metri patrati”, a aratat reprezentanta Garzii de Mediu Cluj.

Aceasta a mai precizat ca este posibil ca poluarea sa fi ajuns si la un parau de torent din apropiere. Vinovatul accidentului nu a fost gasit deocamdata. „Nu s-au stabilit vinovatiile, politia si procuratura se ocupa inca de investigatii si nici transportatorul nu a prezentat datele pana la aceasta ora”, a mai spus Rozor.

Actiunile de curatare a terenului poluat de la Boju vor fi foarte costisitoare, a spus reprezentanta GNM Cluj. „Cert este ca va fi nevoie de multa munca si multi bani. Pentru indepartarea motorinei terenul contaminat trebuie decopertat pana la o anumita adancime, mai exact pana unde a ajuns motorina”, a explicat Rozor. „Multumim lui Dumnezeu ca nu a fost benzina pentru ca in cazul acesta am fi avut parte de o situatie critica”, a mai spus aceasta, care a adaugat ca toate costurile vor fi suportate de responsabilul acestui accident.

Potrivit Mediafax, circulatia feroviara pe relatia Cluj-Napoca – Campia-Turzii a fost oprita dupa ce trenul incarcat cu produse petroliere a deraiat, luni dupa-amiaza, la intrarea intr-un tunel dintre localitatile Boju si Valea Florilor, intr-o zona greu accesibila, sapte dintre vagoane ajungand intr-o rapa.

Trenul apartine firmei Unifertrans si transporta motorina si benzina la un depozit Lukoil din Cluj-Napoca, fiecare vagon fiind incarcat cu o cantitate cuprinsa intre 50 si 55 de tone de produse petroliere. Un numar de 29 din cele 36 de vagoane ale garniturii erau incarcate cu motorina, iar restul de sapte cu benzina.

Traficul feroviar in zona a fost reluat marti seara, la aproximativ 27 de ore de la producerea accidentului.

Directorul Directiei Infrastructura din Regionala CFR Cluj, Gheorghe Surubaru, declara, miercuri, ca dintr-un singur vagon din cele sapte ajunse in rapa in urma accidentului feroviar se scurge motorina. Gheorghe Surubaru a spus angajatii CFR au inceput operatiunea de transvazare a motorinei din vagonul din care se scurge combustibil.

Foto: ziarulstirea.com

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri