Poștașii folosesc bicicleta ca mijloc de deplasare de dinainte ca mersul cu bicicleta să fie cool. Sute de angajați ai Poștei Române se deplasează pe două roți în timpul serviciului în toată țara. Poșta e o companie pe care o asociem cu cozile interminabile de la ghișee, dar ea are și o latură bună: e o companie prietenoasă cu bicicleta. Poșta Română s-a înscris în campania europeană Bike2Work lansată de Asociația Green Revolution și își încurajează angajații să lase mașinile acasă și să se deplaseze ecologic. Reprezentanții companiei ne-au răspuns la câteva întrebări despre implicarea lor în promovarea bicicletei ca mijloc de deplasare.
În ce constă implicarea Poștei Române în campania Bike2Work?
Compania Poșta Română sprijină și promovează proiectul Bike2Work, atât în exterior, dar mai ales în rândul angajaților săi, oferind suportul și stimulentele necesare pentru a facilita tranziția către un procent sporit de utilizare a mijloacelor nepoluante de deplasare a angajaților înspre și de la locul de muncă, cât și în exercitarea sarcinilor de serviciu ce implică deplasarea.
Câți angajați ai Poștei Române merg deja pe bicicletă la serviciu?
La nivel național, în exercitarea sarcinilor de serviciu poștale, dar și în deplasarea la locul de muncă, putem estima acest număr la ordinul sutelor, însă în cadrul proiectului Bike2Work, implementat inițial la nivelul Capitalei, numărul celor înscriși este momentan de 10 persoane, așteptându-ne să crească.
Câți angajați vreți să atrageți prin această implicare?
Luând în considerare dimensiunea personalului administrației centrale (care se pretează cel mai bine pentru implementarea inițială a proiectului), sperăm ca prin promovare și creșterea treptată a apetenței pentru deplasarea cu bicicleta, numărul celor înscriși în program să ajungă de ordinul zecilor.
Ce ajutor le oferiți celor care vor să vină la serviciu pe bicicletă?
Am instalat împreună cu Green Revolution un rastel pentru docarea bicicletelor, însă acesta este doar primul pas. În funcție de evoluția și impactul proiectului, luăm în considerare să bugetăm o serie mai vastă de stimulente, precum sporirea flotei de biciclete în interes de serviciu (prin achiziționare sau închiriere), achiziționarea unui rastel propriu etc.
Ce inițiative ați mai avut în acest sens?
Până în acest moment nu am mai avut inițiative similare, există însă un real interes la nivelul managementului pentru reducerea costurilor cu combustibilul, promovarea în rândul angajaților a unor metode nepoluante de transport în scop civic și interes sporit pentru starea de sănătate a angajaților noștri, utilizarea bicicletei având și cunoscute efecte pozitive asupra stării mentale și fizice ale utilizatorilor.
Asociația Green Revolution s-a alăturat acestui proiect împreună cu alte organizații din 11 state europene: Olanda, Germania, Danemarca, Austria, Italia, Slovenia, Marea Britanie, Franța, Croația, Malta și Bulgaria. Campania se va desfășura în perioada 18 mai – 28 iunie și își propune să schimbe comportamentul și mentalitatea angajaților, dar și să încurajeze angajatorii să vină în întâmpinarea nevoilor bicicliștilor.
Puteți citi și:
Aplicația care monitorizează drumurile pe bicicletă, descărcate de sute de ori în prima zi
Angajații Ericsson au luat startul în Bike2Work
Campania Bike2Work a luat startul! Angajații renunță la mașini