Săptămâna trecută, George Simion, unul dintre candidații la alegerile prezidențiale, a trimis scrisori electorale personalizate către un milion de români. Stârnind un val de controverse cu privire la datele personale și sursa lor, scrisorile sunt și o transformare a resurselor planetei în deșeuri.
Am dorit să analizăm impactul pe care o astfel de mișcare politică îl are asupra mediului.
Hârtia folosită
Plicurile primite au avut triajul specificat, conform legii. Astfel, 1 milion de scrisori au fost trimise în toată țara de către George Simion. Calculele care vor fi efectuate, vor fi raportate la acest triaj.
Conform Paper Center, o hartie A4 standard cântărește 5 g. Conform Tension Envelope&Print, un plic standard de transmis prin poștă cântărește aproximativ 7,5 g. Astfel, la un calcul simplu, o singură scrisoare cântărea 12,5 g.
Așadar, pentru triajul specificat de 1 milion de scrisori au fost utilizate
12,5g x1.000.000 scrisori = 12.500.000 kg (12,5 tone de hârtie)
Impactul asupra mediului
Utilizând Calculatorului de Hârtie al coaliției globale The Environmental Paper Network (EPN) a rezultat impactul în ceea ce privește copacii tăiați, energia și apa utilizate, prevcum și emisiile de CO2.
Pentru producerea hârtiei utilizate în această campanie politică au fost folosite 49,9 tone de lemn. Această cantitate corespunde aproximativ a 330 de copaci.
În ceea ce privește energia consumată pentru producția hârtiei, aceasta folosește echivalentul a 418 frigidere rezidențiale utilizate/an.
Privind consumul de apă, procesul a dus la consumarea a aproximativ 1,11 milioane de litri de apă, adică echivalentul a 213 mașini de spălat rufe utilizate/an.
Impactul de mediu analizat provine din măsurarea dioxidului de carbon. Astfel, cele un milion de scrisori trimise au produs 112.091 kg de CO2. Tot acest dioxid de carbon ar fi fost eliberat de aproximativ 22 de mașini pe durata unui an.
Ținând cont de aceste rezultate, scrisorile trimise ar trebui să ridice nu doar întrebări privind protecția datelor personale. În această perioadă, candidații ar trebui să fie atenți la problemele de mediu. O astfel de campanie de creat deșeuri este greu de justificat.
*Menționăm că George Simion nu a răspuns la telefon pentru un punct de vedere.