Studiu: poluarea aerului cauzată de transport aduce daune de sănătate în valoare de 70 miliarde de euro anual în UE

Poluarea aerului cauzată de transport cauzează daune de sănătate în valoare de cel puțin 70 de miliarde de euro anual în Uniunea Europeană, conform unui nou raport.

Studiul comandat de Alianța Europeană pentru Sănătate Publică (EPHA) arată că majoritatea costurilor sunt suportate de contribuabili prin servicii de sănătate finanțate de guverne. Aceste costuri ar putea fi reduse cu 80% până în 2030 dacă vor fi luate măsuri mai ambițioase de reducere a poluării.

Conform raportului, emisiile diesel sunt responsabile pentru trei pătrimi din daune. Emisiile diesel sunt în centrul atenției publice încă din 2015, când s-a descoperit că Volkswagen înșela testele de emisii, iar mașinile erau mult mai poluante decât în testele oficiale.

Conform unor noi teste de emisii realizate anul acesta, majoritatea mașinilor diesel noi lansate în Europa după scandalul Dieselgate depășesc în continuare limitele legale de poluare cu oxizi de azot.

Un raport recent realizat de Transport & Environment, arată că numărul mașinilor diesel poluante din Europa (cu motor Euro 5 și Euro 6) a ajuns la 43 de milioane și va crește în continuare. până în septembrie 2019, când noile reglementări ale Uniunii Europene vor duce la dispariția acestora de pe piață.

Green Report Shop Transport ECO

Deși unele modele diesel noi respectă limite oficiale de poluare, acestea sunt în continuare o problemă, conform lui Zoltán Massay-Kosubek, director de politici la EPHA.

„Nu aș lua în considerare diesel-ul ca parte din soluție, ci ca parte din problemă. Poți îmbunătăți filtrele dar tot rămâne o tehnologie care arde combustibili. Alternativele cu emisii reduse sau zero ar fi o soluție mult mai potrivită. Dar ca promotor al sănătății publice, nu pot sublinia destul importanța mersului pe jos și cu bicicleta, care aduc beneficii suplimentare pentru sănătate.”

În cadrul studiului, cercetătorii au calculat costurile de sănătate totale pentru 28 de națiuni din UE, incluzând asistența medicală, admiterile în spital și decesele timpurii.

UE trebuie să interzică vânzarea vehiculelor noi cu benzină și diesel până în 2030 pentru a îndeplini țintele legate de emisiile de carbon

Massay-Kosubek a explicat că unele asocieri între poluarea aerului și diferite probleme de sănătate nu au fost confirmate încă de studii, dar că cel mai probabil situația este mult mai gravă.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, 90% dintre oameni sunt expuși la aer toxic, care duce la 7 milioane de decese premature în fiecare an. Însă estimările privind decesele premature sunt conservatoare, iar noi estimări arată că 9 milioane de morți premature au loc doar din cauza poluării cu particule în suspensie. Un raport recent arăta că poluarea aerului scurtează durata medie de viață la nivel global cu aproape 2 ani.

Massay-Kosubek recomandă o reglementare mai severă a emisiilor în UE și subliniază nevoia unor inițiative la nivel de orașe, cum ar fi interdicția vehiculelor diesel, taxe pe poluare și zile fără mașini.

spot_img

Ultimele știri