Nissan Motor Co a lansat duminica mult asteptatul model electric „Leaf” si a facut un pas inainte pentru atingerea scopului sau de a deveni producatorul numarul unu pe piata autoturismelor fara emisii de noxe, informeaza Reuters.
Cel de-al treilea producator auto al Japoniei si partenerul sau francez, Renault, au fost cei mai agresivi promotori ai vehiculelor electrice si au anuntat ca vor sa vanda in masa autoturismele curate, dar scumpe.
Nissan va vinde primele autoturisme Leaf in SUA, Japonia si Europa pana la sfarsitul anului 2010, dupa care va lansa doua modele noi. Compania estimeaza ca productia va incepe de la 200.000 de unitati pe an.
„Astazi sarbatorim un nou capitol din viata companiei noastre”, a declarat directorul executiv al companiei, Carlos Ghosn.
Lansarea noului autoturism a coincis cu inaugurarea noului sediu global al Nissan, la Yokohama, oras in care a fost infiintata compania, insa pe care in ultimii 41 de ani l-a parasit in favoarea capitalei Tokyo.
Afectata de scaderea vanzarilor la automobile la nivel global, Nissan si-a suspendat tintele de afaceri pe termen mediu, cu exceptia investitiilor agresive in autoturismele electrice.
Foto: Reuters