Primăria Municipiului București (PMB) va realiza o banca de date în care vor fi înregistrate cantitățile de deșeuri colectate selectiv din Capitală. Această măsură reprezintă un pas important în implementarea prevederilor cuprinse în Strategia de Dezvoltare și Funcționare pe termen mediu și lung a serviciului de salubrizare în Municipiul București, potrivit unui comunicat de presă.
Pentru a mă asigura că acest serviciu extrem de important pentru oraș funcționează unitar și continuu, voi solicita primarilor celor șase sectoare să prezinte în cel mai scurt timp un calendar de implementare a prevederilor asumate în strategia de salubritate, astfel încât termenele din document să fie respectate. Avem un document aprobat și asumat conform cerințelor UE astfel că Municipalitatea trebuie să se alinieze marilor capitale europene”, a spus Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.
Potrivit legii, Primăria Generală este autoritatea competentă de coordonare, control și monitorizare a serviciului public de salubritate, sistemul de colectare separată fiind aplicat de către primăriile de sector, prin intermediul operatorilor de salubrizare.
PMB va solicita astfel operatorilor de salubritate să raporteze lunar cantitățile de deșeuri colectate separat, astfel încât să poată fi întocmită și updatată baza de date și să poată fi urmărit modul de îndeplinire a țintelor de colectare așa cum prevăd cerințele legislației europene, una dintre țintele impuse de UE fiind diminuarea cu 15% anual a cantităților de deșeuri care ajung la gropile de gunoi.
Citește și:
Planul Național de Gestionarea a Deșeurilor, elaborat până la finele anului