Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) va aproba in saptamana care urmeaza constituirea grupului de lucru care se va ocupa de dezvoltarea retelei de piste pentru biciclisti, pe axele Nord-Sud, intre Piata Presei si Piata Sudului, si Est-Vest, intre Militari si Colentina, proiect pilot propus de Asociatia Green Revolution.
Decizia a fost luata dupa intalnire de lucru pe care reprezentantii municipalitatii au avut-o ieri cu cei ai Politiei Rutiere, precum si cu cei ai asociatiilor de profil: Green Revolution, Bate Saua, Mai mult verde, SkirtBike si OPTAR.
Astfel, din componenta grupului propus de Green Revolution fac parte cate un reprezentant al comisiei tehinice din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti (PMB), Brigazii de Politie Rutiera, comisiei de urbanism din cadrul PMB, comisiei de mediu din cadrul PMB, al Planului Integrat de Dezvoltare Urbana din cadrul PMB, Metroul SA, Facultatii de Transport , INCERTRANS – Institutul de Cercetari in Transporturi, IPTANA – firma de consultanta in domeniul transporturilor auto, navale si aeriene, Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritoriala Durabila – INCERC , RATB, al Asociatiei BateSaua, Mai mult verde, Skirtbike, Green Revolution si OPTAR.
Ne propunem sa mai aducem in cadrul grupului facultati si/sau institute de sociologie pentru realizarea sondajelor din cadrul studiului de oportunitate”, a declarat Corneliu Belciug, directorul de programe al Asociatiei Green Revolution.
Urmatorul pas, realizarea studiului de oportunitate
Dupa aprobarea constituirii grupului de lucru se va demara realizarea unui studiu de oportunitate privind dezvoltarea retelei de piste pe axele Nord-Sud si Est–Vest.
Prin acest studiu ne propunem sa vedem acceptabilitatea proiectului. Vom sonda atat opinia comunitatii de biciclisti privind traseele dorite, care pot sa nu coincida cu propunerile actuale, cat si pe cea a celorlalte categorii de populatie afectate de potentialele schimbari: asociatiile de locatari, comercianii etc”, a mai spus Corneliu Belciug.
Studiul de oportunitate va fi urmat de unul privind traficul, care sa stabileasca numarul de masini care circula pe cele doua axe, viteza acestora, tipul autovehiculelor (automobile, masini ale companiilor de utilitati, masini de aprovizionare etc), precum si o analiza de infrastructura, care sa ajute la evitarea situatiilor in care,de exemplu, pistele de bicicleta s-ar suprapune cu parcarile existente.
Cand vom avea toate aceste date vom putea identifica cu adevarat cele mai bune solutii pentru infiintarea pistelor de bicicleta”, a subliniat reprezentantul Green Revolution.
Insa pentru realizarea acestor pasi este nevoie de asigurarea unei finantari, asa cum a semnalat directorul tehnic al INCERTRANS si membru in cadrul grupului de lucru, Dinu Gheorghe.
Este o propunere interesanta si realizabila, dar nu este sustinuta financiar”, a declarat pentru Green Report, Dinu Gheorghe.
Potrivit lui Geo Culda, presedintele Asociatiei Bate Saua Sa Priceapa Iapa, la o prima vedere obiectivele sunt foarte clare si se pare ca Primariei Generale cu adevarat in abordarea serioasa si pe termen lung.
Sa speram ca vom identifica resurse financiare si ca vom vedea puse in practica proiectele astfel incat sa asiguram un re-inceput pentru reteaua de cai de comunicatie pentru biciclete in capitala. Implicarea ONG-urilor si a institutelor de cercetare si proiectare se face intr-o prima faza pe baza de voluntariat, deoarece Primaria Capitalei nu are specialisti pe acest subiect. Rezultatele muncii noastre in colaborare speram ca se vor regasi in orice caiete de sarcini ale proiectelor viitoare de infrastructura, transporturi si/sau urbanism”, a declarat, pentru Green Report, Geo Culda.
Asociatia Green Revolution a elaborat si propus o Documentatiei Cadru pentru Realizarea Cailor de Circulatie pentru Biciclete in Municipiul Bucuresti. Aceasta a fost prezentata si supusa spre analiza in cadrul Grupului de Lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate in Municipiul Bucuresti si zona sa regionala de influenta in transport.
Dupa amendare Documentatia va fi supusa aprobarii Consilului General.
Documentatia cadru reprezinta o sinteza a solutiilor si masurilor adoptate in Anglia, Franta, Irlanda, Germania, Canada, Belgia, precum si studii internationale si romanesti.