Plastic Free Lifestyle: începând cu BikeFest, se poartă din nou vracul

Weekendul trecut, redactorii Green Report au participat la festivalul BikeFest, cu o nouă acțiune din campania Plastic Free Lifestyle. I-au învățat pe participanți cum să își confecționeze propriile produse de îngrijire personală și au încercat să afle ce părere au aceștia despre produsele vrac. În plus, au anunțat că pun la bătaie 3 kituri de supraviețuire fără plastic, în cadrul unui concurs valabil până în data de 15 septembrie 2017.

vrac plastic free lifestyle - bike fest

Pe la standul Plastic Free Lifestyle de la BikeFest 2017, au trecut peste 100 de persoane. Adulți interesați de produse sănătoase, tineri preocupați de ecologie și mulții copii fascinați de metodele de preparare. Aceștia sunt, în linii mari, cei care s-au arătat interesați să confecționeze produse de îngrijire personală.

Ce i-a motivat pe vizitatorii standului Plastic Free Lifestyle

Odată ajunsă la standul nostru, Cecilia ne-a mărturisit că este deja inițiată în consumul de produse alternative. Își curăța casa cu apă amestecată cu oțet, cumpără alimente vrac din piețe și a testat chiar și un deodorant homemade. A vrut să afle cât timp te protejează deodorantul confecționat după rețeta noastră și a părut mulțumită când i-am mărturisit că, la mine, își face efectul o zi întreagă.

vrac plastic free lifestyle - bike fest

Pe lângă deodorant, cei interesați și-au mai putut confecționa pastă de dinți, parfum și soluție anti-tânțari. Toate, cu ingrediente naturale, pe cât posibil ambalate în recipiente din sticlă sau în hârtie.

Întrucât multe dintre produsele folosite au fost achiziționate vrac, am încercat să aflăm, printr-un sondaj, ce i-ar motiva și ce i-ar descuraja pe oameni să adopte același comportament de consum.

Sondaj: ce părere au consumatorii despre produsele vrac

Cât de des cumpără produse vrac și ce tip de produse preferă, ce îi determină să cumpere vărsat și ce îi descurajează să o facă, dar și cum ar prefera să le achiziționeze. Acestea sunt doar câteva dintre informațiile pe care redactorii Green Report au dorit să le afle de la consumatori. Au aplicat un sondaj, care a fost completat până acum de 106 persoane, fie în cadrul BikeFest, fie în mediul online.

Doar 18.9% dintre respondenți au declarat că achiziționează zilnic produse vărsate. 27% o fac lunar, iar 43.4% – doar de câteva ori pe an.

vrac plastic free lifestyle sondaj

Cei mai mulți (82.1%) au încredere să cumpere alimente neperisabile, precum semințe, plante, uleiuri, preparate conservate sau condimente. Un procent însemnat (66%) ar cumpăra și alimente proaspete, ca brânzeturi și lactate, carne și peste, fructe și legume sau produse de panificație.

vrac plastic free lifestyle sondaj

77.4% dintre respondenți sunt motivați de posibilitatea de a cumpăra exact cât au nevoie. Apoi, pe lista motivațiilor de a cumpăra produse vrac, se regăsesc grija pentru mediul înconjurător, dorința de a susține producătorii locali și grija pentru propria sănătate. Prețul, se pare, îi motivează pe doar 4 din 10 respondenți. Doar 9% sunt însă dispuși să plătească mai mult pe produsele vrac decât pe cele ambalate.

vrac plastic free lifestyle sondaj

Una dintre fricile declarate de cei chestionați este lipsa încrederii în modul de manipulare a produselor vrac. 45.3% sunt nemulțumiți de numărul de magazine vrac existente, iar 23.6% – de gama de produse.

vrac plastic free lifestyle sondaj

Cu toate acestea, 55.7% au declarat că ar cumpăra mai des produse vrac dacă practica ar fi mai răspândită. Pe 41.5% i-ar motiva testarea de mostre, pe 40.6% – înțelegerea procesului de fabricare, iar 97.2% ar vrea să le testeze în magazin înainte de a le cumpăra.

vrac plastic free lifestyle sondaj

Cum îi răsplătim pe cei care completează sondajul

Respondenții sondajului sunt în mod automat înscriși într-o tombolă. Green Report a pregătit pentru ei 3 kituri de supraviețuire fără plastic, care conțin:

  • o sacoșă de pânză de la Atelierul de Pânză
  • un set de săculeți pentru fructe și legume marca REDU
  • o periuță din bambus
  • un șampon solid și un săpun marca Savonia
  • un deodorant, o pastă de dinți și un parfum homemade, din ingrediente marca Solaris
  • o sticlă reutilizabilă de la Tupperware
  • un set de caserole din sticlă

Cei interesați să participe la tragerea la sorți pot completa sondajul până în data de 15 septembrie. Vom anunța rezultatele extragerii pe pagina de Facebook Green Report și în grupul Plastic Free Lifestyle.

spot_img

Ultimele știri