Televizoarele din SUA au consumat in 2005 peste 4.000 gigawatti/ora de electricitate, ceea ce inseamna facturi la energie in valoare de peste 424 miliarde de dolari si mii de tone de emisii de gaze cu efect de sera, potrivit Departamentului SUA pentru Energie, informeaza GreenBiz. Desi plasmele au contribuit in mica masura la cifrele inregistrate, acestea pot consuma cantitati semnificative de energie. In plus, incepand cu anul viitor, se estimeaza ca multi dintre consumatori vor opta pentru plasme si televiziune prin cablu digitala.
Ca toate produsele electronice, televizoarele LCD sunt fabricate adesea din materiale cu un grad mare de toxicitate sau din materiale nereciclabile. De aceea, saptamana trecuta, LCD TV Association a lansat noul logo Green TV, conceput pentru a incuraja companiile sa produca televizoare cat mai prietenoase cu mediul si pe retailerii lor sa le promoveze, aplicandu-le acest logo.
LCD TV Association, din care fac parte si producatorii Corning, Dolby, HP, LG sau Olevia, urmareste sa imbunatateasca performantele de mediu in randul producatorilor de televizoare si sa sensibilizeze publicul cu privire la produsele ecologice. Logo-ul Green TV reprezinta mai mult decat un avertisment cu privire la consumul de energie. El trebuie sa fie simbolul produselor din componente reciclabile si materiale mai putin toxice pentru mediu.